Terranigma
587V

Terranigma

Terranigma
  • Producent: Quintet
  • Wydawca: Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.10.1995
  • Europa: 19.12.1996
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1

Terranigma to gra action-RPG wyprodukowana przez japońskie studio Quintet i wydana przez Enix. Tytuł ukazał się na konsoli Super Nintendo. Był on trzecią częścią tzw. trylogii Soul Blazer.

Podobnie jak w przypadku Illusion of Time, czyli poprzedniej części trylogii, akcja rozgrywa się na planecie żywo przypominającej Ziemię, a w rzeczywistości będącej jej fantastyczną wariacją. W uniwersum gry rywalizują ze sobą dwie kosmiczne siły zwane przez ludzi Bogiem i Diabłem. Z czasem ich walka stawała się coraz bardziej zacięta, a ostatnia bitwa odbyła się na Antarktydzie, lecz nie wyłoniła ona zwycięzcy. Jej konsekwencją było zatopienie wszystkich lądów znajdujących się na powierzchni. Głównym bohaterem Terranigmy jest chłopak o imieniu Ark zamieszkujący znajdujący się pod powierzchnią świat podziemny. Pewnego dnia otwiera on drzwi, których nie powinien był otwierać, i odnajduje tajemnicze pudło, w którym zamieszkuje przyjazne stworzenie Yomi. Jego otwarcie powoduje jednak, że wszyscy wokół zostają unieruchomieni, jakby czas stanął w miejscu. Ostaje się tylko jedna osoba - miejscowy mędrzec, który informuje bohatera, że ten powinien przywrócić życie na powierzchni, jeśli chce uratować swoich przyjaciół i resztę.

Rozgrywka wygląda podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, innymi słowy mamy tu do czynienia z połączeniem cech klasycznych japońskich RPG-ów i serii The Legend of Zelda. Nasz podopieczny w trakcie swojej przygody zdobywa różne rodzaje broni, potrafi biegać, skakać i blokować. Poza tym Ark może również korzystać z zaklęć, choć działają one inaczej niż w innych grach tego typu. Nie ma tu mianowicie punktów MP - zamiast tego gromadzimy specjalne kamienie, zwane Magirocks, które następnie zabieramy do sklepów, a w nich wymieniamy je na pierścienie i medale służące do używania magii.

W odróżnieniu od Illusion of Time Terranigma stawia większy nacisk na elementy RPG, choć mimo wszystko nie są one szczególnie eksponowane. Pokonując przeciwników otrzymujemy punkty doświadczenia, a jeśli uzbieramy ich wystarczająco dużo - Ark wbija na wyższy level, dzięki czemu rośnie jego potencjał. Pokonani pozostawiają też po sobie klejnoty, tutejszą walutę.

Eksploracja wygląda podobnie jak w Zeldzie. Nasz podopieczny przemierza dungeony (dostępne z poziomu mapy świata) rozwiązując napotykane łamigłówki i walcząc z rozmaitymi przeciwnikami, w tym również z bossami. Początkowo (niemal) cały świat jest zalany przez morza i oceany, lecz wraz z postępami pojawiają się nowe lądy, a na nich przeróżne lokacje z zamieszkującymi je NPC-ami.

Podobne gry