Soul Blazer

Soul Blazer

8,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Quintet
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Premiery
Świat:
01.1992
Europa:
27.01.1994
Producent:
Quintet
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Premiery
Świat:
01.1992
Europa:
27.01.1994

Soul Blazer - opis gry

Soul Blazer to japońska gra action-RPG wyprodukowana przez studio Quintet i wydana przez Enix. Tytuł ukazał się na konsoli Super Nintendo (SNES). Był on pierwszą odsłoną tzw. trylogii Soul Blazer.

W produkcji Quintet wcielamy się w bezimiennego bohatera (tzw. Blazera), który otrzymuje od tutejszego Boga (zwanego Master) zadanie przywrócenia do życia imperium Friel. Było to niegdyś kwitnące państwo, które upadło jednak z powodu chciwości króla Magridda. Zarzewiem upadku był pakt między władcą i niejakim Deathtollem - za każdą duszę poddanego Magridd miał otrzymać zapłatę w postaci pewnej ilości złota. Z czasem Friel stoczyło się na dno, a po kraju zaczęli grasować pomagierzy Deathtolla.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Soul Blazer łączy cechy klasycznych japońskich RPG-ów i dwuwymiarowych odsłon serii The Legend of Zelda. Naszym głównym zadaniem jest odwiedzanie tutejszych dungeonów, zwanych jamami potworów, po których zaliczeniu część Friel powraca do życia. Przejście dungeona sprawia, że świat gry zaczynają zaludniać nowe osoby, pojawiają się rośliny, zwierzęta, wyrastają nowe budynki itd. Niektóre te elementy rzutują na nasze zmaganie, np. pojawienie się bluszczu pozwala dostać się do miejsc, które wcześniej były poza naszym zasięgiem, a przywróceni do życia NPC mogą mieć dla nas jakieś zadanie do wykonania. Po uratowaniu sześciu miast/wiosek zyskujemy możliwość dostania się do świata, w którym rezyduje Deathtoll.

System walki jest zręcznościowy, podobnie jak w Zeldzie. Podobnie jak w Zeldzie, główny bohater z czasem zyskuje nowe przedmioty, które pomagają mu w jego zmaganiach. Dla przykładu dream rod pozwala przenosić się do snów innych osób.

W grze zaimplementowano prosty system rozwoju. Za wygrane walki nasz podopieczny otrzymuje doświadczenie, a jeśli uzbiera go wystarczająco dużo - wskoczy na wyższy poziom rozwoju, co podnosi jego potencjał bojowy.

Wideo - Soul Blazer

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper