Soul Blazer
452V

Soul Blazer

Soul Blazer
  • Producent: Quintet
  • Wydawca: Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: Styczeń 1992
  • Europa: 27.01.1994
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1

Soul Blazer to japońska gra action-RPG wyprodukowana przez studio Quintet i wydana przez Enix. Tytuł ukazał się na konsoli Super Nintendo (SNES). Był on pierwszą odsłoną tzw. trylogii Soul Blazer.

W produkcji Quintet wcielamy się w bezimiennego bohatera (tzw. Blazera), który otrzymuje od tutejszego Boga (zwanego Master) zadanie przywrócenia do życia imperium Friel. Było to niegdyś kwitnące państwo, które upadło jednak z powodu chciwości króla Magridda. Zarzewiem upadku był pakt między władcą i niejakim Deathtollem - za każdą duszę poddanego Magridd miał otrzymać zapłatę w postaci pewnej ilości złota. Z czasem Friel stoczyło się na dno, a po kraju zaczęli grasować pomagierzy Deathtolla.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Soul Blazer łączy cechy klasycznych japońskich RPG-ów i dwuwymiarowych odsłon serii The Legend of Zelda. Naszym głównym zadaniem jest odwiedzanie tutejszych dungeonów, zwanych jamami potworów, po których zaliczeniu część Friel powraca do życia. Przejście dungeona sprawia, że świat gry zaczynają zaludniać nowe osoby, pojawiają się rośliny, zwierzęta, wyrastają nowe budynki itd. Niektóre te elementy rzutują na nasze zmaganie, np. pojawienie się bluszczu pozwala dostać się do miejsc, które wcześniej były poza naszym zasięgiem, a przywróceni do życia NPC mogą mieć dla nas jakieś zadanie do wykonania. Po uratowaniu sześciu miast/wiosek zyskujemy możliwość dostania się do świata, w którym rezyduje Deathtoll.

System walki jest zręcznościowy, podobnie jak w Zeldzie. Podobnie jak w Zeldzie, główny bohater z czasem zyskuje nowe przedmioty, które pomagają mu w jego zmaganiach. Dla przykładu dream rod pozwala przenosić się do snów innych osób.

W grze zaimplementowano prosty system rozwoju. Za wygrane walki nasz podopieczny otrzymuje doświadczenie, a jeśli uzbiera go wystarczająco dużo - wskoczy na wyższy poziom rozwoju, co podnosi jego potencjał bojowy.

Podobne gry