SKLEP
Fighting EX Layer
454V

Fighting EX Layer

Fighting EX Layer
  • Producent: Arika
  • Wydawca: Arika
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 28.06.2018
  • Europa: 28.06.2018
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 12
  • przemoc

Fighting EX Layer to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana i wydana przez japońskie studio Arika. Tytuł ukazał się na PlayStation 4 oraz na PC, gdzie był dostępny w cyfrowej dystrybucji. Był on kontynuacją Fighting Layer z 1998 roku.

Produkcja Arika to z jednej strony kontynuacja Fighting Layer, mniej znanej trójwymiarowej bijatyki z 1998 roku, która ukazała się tylko na automatach i tylko w Japonii, a z drugiej duchowy spadkobierca serii Street Fighter EX, która była próbą wprowadzenia popularnej serii Capcomu w 3D. W Fighting EX Layer większość rostera stanowią postacie właśnie z tej drugiej serii. Wśród nich między innymi Skullo Mania, Shadowgeist, Blair Dame, Allen Snider czy Kairi (nie ma tu jednak bohaterów tradycyjnie kojarzonych z uniwersum SF). Gra, przynajmniej na samym początku, nie posiadała trybu fabularnego. Liczba dostępnych trybów na starcie ograniczała się przede wszystkim do trybu treningowego pozwalającego szlifować umiejętności oraz możliwości rozgrywania pojedynków przez sieć (także takich liczących się do rankingów).

Fighting EX Layer w kwestii rozgrywki czerpie z poprzednich gier studia Arika. Znajdziemy tu między innymi super cancele, czyli patent pozwalający przerwać wykonywanie ataków specjalnych, by np. rozpocząć inne combo. Walki toczą się na trójwymiarowych arenach, które różnią się wielkością; można po nich także biegać. Na szczególną uwagę zasługuje system zwany Gougi. Pozwala nam on wybrać spośród pięciu tzw. talii, a każda taka ‘talia’ to pięć specjalnych efektów wpływających na potencjał bojowy naszej postaci. Aby aktywować te efekty, musimy spełnić określony warunek, np. unikać przeciwnika przez sześć sekund, co sprawi, że w trakcie dasha będziemy nietykalni. Efekt utrzymuje się do końca walki, a talie zostały zaprojektowane tak, żeby mieli z nich pożytek gracze preferujący różne style walki (agresywny, defensywny itd.).

Wspomnieć także warto o sterowaniu. Twórcy zaimplementowali opcję Progressive, która pozwala łatwiej odpalać super combosy itd. Dla weteranów przygotowano również opcję Classic.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme