God Wars: Future Past
1025V

God Wars: Future Past

God Wars: Future Past
  • Producent: Kadokawa Games
  • Wydawca: NIS America
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 16.06.2017
  • Europa: 16.06.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • przemoc

God Wars: Future Past to strategia turowa inspirowana japońskimi mitami wyprodukowana przez Kadokawa Games i wydana na Zachodzie przez NIS America. Tytuł ukazał się na konsolach PlayStation 4 i PlayStation Vita.

Produkcja Kadokawa inspiruje się Kojiki, najstarszym zachowanym japońskim tekstem pisanym, który jest zbiorem mitów opisujących m.in. genezę powstania kraju. Akcja rozgrywa się w Mizuho, krainie, w której istnieją trzy państwa: Fuji, Izumo i Hyuga. Przez długi czas jej mieszkańcy żyli w pokoju i harmonii, lecz z czasem, wraz z rozwojem technologii (a zwłaszcza coraz częstszym użyciem metalu) ten stan rzeczy zaczął ulegać zmianie - pojawiły się konflikty oraz rozmaite klęski żywiołowe. Aby powstrzymać tę degrengoladę, królowa Fuji, Tsukuyomi, poświęca swoją córkę Sakuyę wrzucając ją do wulkanu, zaś drugą córkę, Kaguyę, więzi przygotowując do roli kolejnego kozła ofiarnego. Mija trzynaście lat. W następstwie kilku splotów okoliczności Kaguya ucieka dzięki pomocy swojego przyjaciela Kintaro. Następnie rusza ona w podróż po Mizuho, gdzie próbuje się dowiedzieć prawdy o tym, co dzieje się wokół.

Rozgrywka w God Wars żywo przypomina klasyczne strategie turowe, jak Tactics Ogre czy Final Fantasy Tactics. Bitwy rozgrywają się na trójwymiarowych mapach pokrytych kwadratowymi polami, po których poruszają się nasi podopieczni oraz ich przeciwnicy. Umiejętności wybieramy z listy komend. Wszystkich skillów jest ponad czterysta, co sprawia, że mamy spore pole do popisu w kwestii doboru strategii. Postacie mają profesje rzutujące na ich umiejętności. Na przykład wojownik ewoluuje w samuraja bądź łucznika.

Na uwagę zasługują dwa patenty gameplayowe. Pierwszy to specjalne techniki zwane Special Skills, które można odpalić po nabiciu specjalnego wskaźnika. Drugi to z kolei wskaźnik tak zwanej “nieczystości”. Rośnie on gdy postać zaatakuje przeciwnika lub pomoże towarzyszom. “Nieczysty” wojak jest częściej celem ataków ze strony nieprzyjaciół.

Podobne gry