SKLEP
Disgaea 3: Absence of Justice
3390V

Disgaea 3: Absence of Justice

Disgaea 3: Absence of Justice
  • Producent: Nippon Ichi Software
  • Wydawca: Square Enix
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.01.2008
  • Europa: 20.02.2009
  • Polska: 13.03.2009
  • Gatunek: RPG taktyczny
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • seks
  • przemoc

Disgaea 3: Absence of Justice to strategia turowa wyprodukowana przez japońskie studio Nippon Ichi. Gra ukazała się na PlayStation 3 w 2008 roku, jej wzbogacona wersja trafiła także na PS Vita pod tytułem Disgaea 3: Absence of Detention. Była to pierwsza część serii, w której zaimplementowano funkcje sieciowe sprowadzające się do możliwości pobierania dodatków.

Akcja Disgaea 3 toczy się ponownie w zaświatach, w tym samym uniwersum co poprzednie części. Głównym bohaterem gry jest Mao, jeden z najlepszych uczniów Evil Academy. W tej szkole jednak najlepsze wyniki zdobywają obiboki i wagarowicze, a na pilność i grzeczność patrzy się spode łba. Ambicją protagonisty, który uważa się za geniusza, jest przejęcie władzy od ojca, tzw. Overlorda, i... zemsta za zniszczenie konsoli.

Podobnie jak poprzednie części, Disgaea 3 oferuje dość standardowy system walki charakterystyczny dla strategii turowych. Pola bitwy składają się z kwadratowych pól, po których poruszają się nasi podopieczni i przeciwnicy. Na nich znajdować się mogą geo-panele zmieniające atrybuty stojących na nich jednostek, a także inne obiekty, które można przenosić i rzucać nimi. Postacie potrafią budować “wieżę” stając sobie na ramionach, co umożliwia wdrapanie się do trudno dostępnych miejsc i odpalenie umiejętności typu “attack tower”.

Nowością względem poprzedników jest zdolność “magichange”, która sprawia, że podlegające nam potwory potrafią transformować się w bronie umożliwiające użycie specjalnych technik. Z orężem wiąże się też inne novum - otóż każda postać w grze ma swoją specjalizację, tzn. najlepiej posługuje się konkretnym rodzajem broni. Może wprawdzie też używać innego, ale wówczas nie ma dostępu do skilli z nimi związanych (te z kolei kupuje się za manę zdobywaną po wygranych walkach).

Po zaliczeniu głównego wątku nasza przygoda nie musi dobiegać końca. Odblokowujemy wtedy epilog, w którym czeka na nas seria ekstremalnych wyzwań. Można też ponowne zaliczyć grę zachowując statystyki.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme