Blade

Blade

5,8
16 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 5.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Hammerhead
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
23.11.2000
Europa:
15.12.2000
Producent:
Hammerhead
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
23.11.2000
Europa:
15.12.2000

Blade - opis gry

Blade to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Hammerhead i wydana przez Activision. Tytuł ukazał się na PlayStation w 1998 roku. Powstał on na podstawie filmu o tej samej nazwie z Wesleyem Snipesem w roli głównej.

Tytułowy Blade, grany w filmie przez wspomnianego na wstępie Snipesa, to półwampir, półczłowiek. Posiada on z jednej strony moce wampira, a z drugiej nie ma jego słabości takich jak potrzeba picia krwi. Wraz ze swoim mentorem i przyjacielem, Abrahamem Whistlerem, główny bohater usiłuje eliminować wampiry, a co z tym idzie zagrożenie jakie te ze sobą niosą.

Dalsza część tekstu pod wideo

Blade to gra action-adventure z naciskiem bardziej na “action” niż “adventure”. Nasz podopieczny odwiedza różne miejscówki, jak opuszczone magazyny, kanały, ulice miast, nocne kluby (wszystkich lokacji jest ponad dwadzieścia), walcząc z przeróżnym plugastwem, nie tylko zresztą wampirami, ale też zombie, opętanymi ludźmi, psami czy innymi potworami. Do dyspozycji ma różne bronie: pistolet, miecz samurajski, strzelbę, granatnik czy karabin maszynowy (poza tym można też walczyć wręcz). Różne rodzaje przeciwników wymagają przedsięwzięcia innych środków. Dla przykładu pistolet kiepsko sprawdza się przy potyczkach z wampirami, co sprawia, że w takich sytuacjach lepszym wyborem jest miecz. Odwrotnie jest z zombie - miecz nie jest ich w stanie nadwątlić, co innego shotgun. W przypadku broni palnej mamy do dyspozycji także trzy rodzaje amunicji: standard, explosive oraz silver. One także w pewnych okolicznościach sprawdzają się lepiej, a w pewnych gorzej. Na uwagę zasługuje również tak zwany “multi-launcher”, za pomocą którego wystrzeliwać można różne ‘pociski’ raniące wampiry.

Co warto dodać, gra działała na silniku Quake II.

Produkcja Hammerhead, podobnie jak wiele innych gier na filmowej licencji w swoich czasach, była w momencie premiery oceniana raczej słabo. Recenzenci zarzucali jej przede wszystkim to, że potrafiła uchwycić ducha filmu.

Wideo - Blade

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper