PlayerUnknown's Battlegrounds

PlayerUnknown's Battlegrounds

6,3
58 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0
PS4 6.0
XONE 6.0
STADIA -
Mobile 4.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bluehole Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
100 godzin
Liczba graczy:
1-100
Premiery
Świat:
12.12.2017
Europa:
12.12.2017
Producent:
Bluehole Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
100 godzin
Liczba graczy:
1-100
Premiery
Świat:
12.12.2017
Europa:
12.12.2017

Recenzja redakcji

PlayerUnknown’s Battlegrounds – recenzja gry. Czas PUBG-a przeminął
3.5
PlayerUnknown’s Battlegrounds – recenzja gry. Czas PUBG-a przeminął
PC PS4 XONE

PlayerUnknown's Battlegrounds - opis gry

PlayerUnknown's Battlegrounds (w skrócie PUBG) to strzelanina MMO wyprodukowana i wydana przez koreańskie studio Bluehole. Tytuł ukazał się na komputerach, urządzeniach przenośnych, konsolach Xbox One (w tym drugim przypadku funkcję wydawcy przejął Microsoft) i PlayStation 4 oraz platformie Google Stadia.

Developing

Dalsza część tekstu pod wideo

Pomysłodawcą gry jest Brendan Greene, pseudonim PlayerUnknown, który jest m.in. autorem DayZ: Battle Royale, moda do ARMA 2, który był zarazem wariacją innego moda, czyli DayZ. Inspiracją dla Greene’a z jednej strony był japoński film Battle Royale z 2000 roku, z drugiej uważał on współczesne shootery za zbyt powtarzalne, czego powodem miały być przede wszystkim zbyt małe mapy, których można łatwo wyuczyć się na pamięć, oraz brak czynników losowych uatrakcyjniających rywalizację. Wspomniany mod był próbą zrobienia czegoś w tym kierunku. Dokonania Greene’a najpierw zwróciły uwagę Sony Online Entertainment, które wynajęło go do prac nad H1Z1 na bazie jego pomysłu, a następnie seulskiego Bluehole (wcześniej Ginno Games), producenta gier MMORPG takich jak TERA.

Gameplay

W PUBG mamy do czynienia z deathmatchem na wielką skalę. Bierze w nim udział nawet sto osób, a zmagania toczą się na wyspie o wymiarach 8 na 8 kilometrów. Grać możemy w pojedynkę lub w niewielkim zespole liczącym maksymalnie cztery osoby. Wygrywa ten (osoba lub ewentualnie zespół), kto ostatni utrzyma się przy życiu.

Zmagania rozpoczynamy na pokładzie samolotu, z którego możemy wyskoczyć w dowolnym momencie (za każdym razem samolot pokonuje inną drogę). Na samym początku rywalizacji nie dysponujemy żadnym sprzętem mającym przełożenie na gameplay. Ten zdobywamy dopiero przemierzając wyspę, ew. przeszukując ciała zabitych rywali lub zgarniając loot zrzucany niekiedy przez samoloty. Przy każdej sesji rozmieszczenie przedmiotów jest inne. Rozgrywkę możemy śledzić z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby (każda z tych opcji ma określone wady i zalety).

Pozostali gracze nie są dla nas jedynym zagrożeniem. Po pierwsze, od pewnego momentu plansza zaczyna się kurczyć, a wszyscy ci, którzy pozostają poza bezpiecznym obszarem, zaczynają otrzymywać obrażenia. Po drugie, niektóre regiony wyspy są bombardowane, co stanowi zagrożenie dla przebywających tam graczy.

Średnio jedna sesja trwa około trzydziestu minut. Po jej zakończeniu otrzymujemy pieniądze. Ich ilość zależy od tego, ile czasu przeżyliśmy, ilu rywali zabiliśmy i jak dużo obrażeń zadaliśmy. Za zdobytą w ten sposób kasę można kupować skrzynki z przedmiotami służącymi do kustomizacji naszej postaci.

Wideo - PlayerUnknown's Battlegrounds

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper