The Legend of Zelda: Link's Awakening DX
565V

The Legend of Zelda: Link's Awakening DX

The Legend of Zelda: Link's Awakening DX
  • Producent: Nintendo
  • Wydawca: Nintendo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 12.12.1998
  • Europa: Styczeń 1999
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 3

Legend of Zelda Link's Awakening to pierwsza gra z serii Legend of Zelda skierowana dla konsoli Nintendo Gameboy. Wersja DX charakteryzuje się tym, że wykorzystuje paletę barw Gameboy Color, obsługuje drukarkę Gameboy Printer. Ta wersja zawiera także dodatkowe lochy i wielu unikatowych przeciwników. Gra działa także na oryginalnym Gameboy, jednak w tym przypadku traci się dostęp do funkcjonalności wersji DX, (czyli działa tak samo jak wersja zwykła). Gra jest świetną kontynuacją serii The Legend of Zelda i zawiera wiele ulepszeń w mechanice gry.

Legend of Zelda Link's Awakening została wydana oryginalnie w 1993 roku przez Nintendo. Wersja DX wyszła w 1998 r. Gra opowiada o losach Linka, który w wyniku sztormu, rozbija się na tajemniczej wyspie Koholint. Aby się wydostać, Link musi zebrać 8 instrumentów, by obudzić przebudzić tajemniczą istotę Wind Fish, dzięki której będzie mógł się wydostać. Jest to także pierwsza osłona Legend of Zelda w której nie ma Princess Zelda i Triforce. Gra była jedną z najlepszych gier wydanych na Gameboy. Średnia ocen wynosi ponad 90%. Gra obecnie jest dostępna w usłudze Virtual Console.

Gra jest świetną kontynuacją serii The Legend of Zelda i zawiera wiele ulepszeń w mechanice gry.

Podobnie jak w poprzednich grach z serii, jest przygodową grą akcji, skupiającą się na walce i eksploracji. Kamera jest z góry, czasem ukazuje akcję z boku.Gracz podróżuje na wyspie Koholint, walczy z potworami, i spędza czas w odkrywaniu lochów. Lochy początkowo są łatwe, jednak z biegiem czasu stają się trudniejsze, a na końcu z nich znajduje sie boss Koszmar (Nightmare) którego gracz musi pokonać. Sukces pozwala graczowi zyskać Life Container (Serduszko życia)które zwiększają wytrzymałość postaci na obrażenia. Kiedy gracz traci wszystkie serca, gra resetuje postać przy ostatnim bezpiecznym miejscu. Pokonanie Koszmaru skutkuje zyskaniem Instrumentu, (1 z 8) dzięki którym gracz może ukończyc grę.

Link's Awakening była pierwszą grą pozwalającą Linkowi skakać. Gracze z biegiem czasu i postępu w grze, otrzymują nowe przedmioty zwiększające umiejętności postaci, które można zyskać w lochach, czy dzięki interakcji z światem gry. Przedmioty pozwalają na dostęp do wcześniej niedostępnych miejsc, i są potrzebne aby ukończyć lochy. 

Ciekawostka: gra pozwala okraść sklepikarza, ale skutkuje nadpisaniem nazwy postaci gracza na THIEF, i kolejna wizyta u sklepikarza kończy się porażeniem prądem Linka przez sklepikarza.

Oprócz wątku głównego gra posiada Questy poboczne. Można szukać sekretnych muszli; jeśli odnajdzie wszystkie gracz zyskuje potężny miecz, który strzela wiązkami energii jeśli gracz ma pełne życia, tak samo jak w oryginalnej grze Legend of Zelda. Link's Awakening jest także pierwszą grą z serii która pozwala na wymianę przedmiotów z innymi postaciami (jest to jako zadanie poboczne): Gracz oddaje konkretny przedmiot, w zamian otrzymuje inny, dzięki któremu może wymienić na inny przedmiot z inną postacią. Jest także pierwszą grą z serii która pozwala przypisać przyciskom A i B przypisać różne przedmioty, dzięki temu rozwiązaniu gra może oferować ciekawsze łamigłówki, i pozwala na stworzenie ciekawych kombinacji przedmiotami. Gra zawiera mini-grę łowienia ryb, czy nauki grania melodii na instrumencie Ocarnia; później ta mechanika jest bardziej rozbudowana w kolejnej wydanej The Legend of Zelda Ocarina of Time.


Opis opracował: BadOmen