S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci
728V

S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci

S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci
  • Producent: GSC Game World
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 02.10.2009
  • Europa: 05.11.2009
  • Polska: 02.10.2009
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Symulator życia, Otwarty świat, Survival
  • Liczba graczy: 1-32
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • używki
  • strach
  • online
  • przemoc

Zew Prypeci jest trzecią odsłoną gier z uniwersum S.T.A.L.K.E.R. Gracz w tej odsłonie wciela sie w Aleksandra Degtyareva funkcjonariusza Ukraińskiej Agencji Ochrony, który zostaje wysłany do ZONY, aby zbadać przyczyny fiaska misji Tor Wodny.

Akcja gry zaczyna się w momencie końca pierwszej części gry. Ukraiński rząd po opadnięciu bariery otaczającej ZONĘ rozpoczyna akcję wojskową Tor Wodny, której celem jest odzyskanie kontroli nad elektrownią atomową. Zgodnie z planem pierwszy oddział miał przeprowadzić rekonesans i sporządzić mapy okolicy. Niestety nie wrócił żaden z helikopterów. W tym momencie wkraczamy my w skórze Aleksandra Degtyareva przebranego za stalkerza wkraczamy do ZONY, aby dowiedzieć się co było przyczyną fiaska misji Tor Wodny.

W trakcie swojej misji zwiedzimy trzy ogromne lokacje takie jak wschodnie dzielnice miasta Prypec, fabrykę Jupiter, stację kolejową janów czy wioskę Kopahi.Wszystkie te miejsca znajdują sie naprawdę oraz zostały one odwzorowane pod względem geograficznego ułożenia terenu.

Do gry dodano nowe zachowanie się wrogów to powoduje, iż są oni jeszcze bardziej niebezpieczni niż w Cieniu Czarnobyla i w Czystym Niebie. Sam świat wzbogacil się o dwa nowe mutanty.

Chimerę - skoczną i światłowstrętną maszkara przypominająca cerbera. Jest najgroźniejszą zwierzyną  w grze.

Burer - z wyglądu przypomina otyłego człowieczka, jego głównym atakiej jest telekineza, bardzo niebezpieczny na bliskie odległości. Z daleka nieszkodliwy.

Największą zmianę w grze przeszły zadania poboczne, które nie są już generowane losowo jak to miało miejsce w poprzedniej odsłonie. Zlecane questy są długie, ciekawe, oferują możliwość dokonania wyboru w żależności od naszego przekonania.

Został również przemodelowany interfejs gry (powiadomienia o głodzie, zniszczeniach broni, kombinezonu) dodano opcje snu, przeczekania nocy.

Graficznie silnik gry X - Ray został usprawniony do wersji 1.6 poprawiono w nim wolumetryczne oświetlenie w DirectX 10 i dodano obsługę DirectX 11. Grę jednak zoptymalizowano, aby posiadacze starszych komputerów mogli się cieszyć płynną rozgrywką.


Opis opracował: Maciej2801

Podobne gry