Sid Meier's Alpha Centauri

Sid Meier's Alpha Centauri

9,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Firaxis Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-7
Premiery
Świat:
12.02.1999
Europa:
12.02.1999
Polska:
1999
Producent:
Firaxis Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-7
Premiery
Świat:
12.02.1999
Europa:
12.02.1999
Polska:
1999

Sid Meier's Alpha Centauri - opis gry

Sid Meier's Alpha Centauri to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez Firaxis Games i wydana przez Electronic Arts. Tytuł ukazał się na komputerach z systemami Windows i OS X. Produkcja opierała się na podobnych założeniach co seria Cywilizacja, lecz zmagania graczy miały miejsce w dalekiej przyszłości i skupiały się na kolonizowaniu systemu Alfa Centauri.

Akcja gry toczy się w XXII wieku. Ziemia, która zmaga się z przeludnieniem i wynikającymi z tego konsekwencjami, nie jest już szczególnie dobrym miejscem do życia. Aby przeciwdziałać problemowi, ONZ konstruuje statek kosmiczny UNS Unity i wysyła go z misją do tytułowego systemu Alfa Centauri. Po dotarciu jednak na miejsce (tj. na niezamieszkaną planetę) i po wybudzeniu z kriogenicznego snu okazuje się, że kapitan został zabity. Załoga dzieli się więc na siedem frakcji, z których każda kierowana jest inną ideologią i motywami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra, jak wspomniano na wstępie, bazuje na podobnych założeniach co seria Cywilizacja, choć tam zaczynaliśmy rozwój od prymitywnych plemion, a tutaj zmagania rozpoczynają się po wylądowaniu na obcej planecie, którą należy skolonizować. W trakcie tego procesu budujemy bazy (pełniące podobną funkcję co miasta w Cywilizacji), różnego rodzaju obiekty, przeprowadzamy badania, eksplorujemy teren i rywalizujemy z innymi frakcjami. Każda ze stron konfliktu ma własną agendę, co sprawia, że rozgrywka wygląda inaczej.

W grze funkcję ‘surowców’ spełniają trzy rzeczy: pożywienie (którym karmimy populację), służący do rozbudowy materiałów, oraz energię, którą da się spożytkować do własnych celów lub sprzedawać innym. Ważny jest rozwój technologii. Badania można prowadzić w czterech dziedzinach: związanych z wojskowością, infrastrukturą, eksploracją nowych miejsc czy ogólnie naukową sztuką dla sztuki.

W świecie gry nie brakuje też obcych form życia, które początkowo są nieprzyjaźnie nastawione, ale skrywają własne sekrety, oraz tajemniczych obiektów dostarczających nowych technologii.

Wideo - Sid Meier's Alpha Centauri

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper