Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

8,7
11 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Splash Damage
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Akcja
Liczba graczy:
1-64
Premiery
Świat:
29.05.2003
Polska:
29.05.2003
Producent:
Splash Damage
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Akcja
Liczba graczy:
1-64
Premiery
Świat:
29.05.2003
Polska:
29.05.2003

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory - opis gry

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory (znane także jako Wolfenstein: Enemy Territory, a skrótowo - ET) to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Splash Damage we współpracy z id Software i wydana przez Activision 29 maja 2003 roku drogą cyfrową na PC z systemem Windows oraz Linux. 22 marca 2005 roku, dzięki Aspyr Media, zadebiutował port na Macintosha. 

W późniejszym czasie ukazała się także wersja płytowa, dystrybuowana osobno (czasopisma) albo w pakiecie z RTCW, wśród których było wydanie na rynek polski (CD Action, Wydawnictwo Bauer, październik 2003 rok).

Dalsza część tekstu pod wideo

Pierwotnie miała to być część dodatku do Return to Castle Wolfenstein tworzonego przez Mad Doc Software (obecne Rockstar New England) oraz brytyjskie Splash Damage, jednak z powodu problemów z kampanią Activision zdecydowało się na wydanie samego trybu sieciowego jako gry F2P (Free to Play). Enemy Territory korzysta ze zmodyfikowanego silnika id Tech 3, a aktualna wersja gry to 2.60b.

W grze wcielamy się w żołnierza państw Osi lub Aliantów i walczymy na frontach II Wojny Światowej w ramach kampanii osadzonej w Północnej Afryce lub Europie albo na jednej z sześciu dostępnych w dniu premiery map. Jeśli wybrany został drugi wariant, to host może dobrać dodatkowo jedną z dwóch modyfikacji tego trybu: Ostatni bastion w którym brak możliwości odradzania i gra się aż do eliminacji wszystkich członków jednej z drużyn albo "Stopwatch", gdzie jedna ze stron próbuje przejść mapę jak najszybciej, a potem broni, by przeciwna nie pobiła tego rekordu. 

Każda z nacji posiada 5 klas: żołnierza, medyka, inżyniera, specjalistę od zaopatrzenia i szpiega. Posiadają one unikatowe umiejętności wpływające na sposób walki, a niektóre z nich także dedykowane bronie. W ramach map postacie mogą awansować (wykonując przewidziane dla danej klasy zadania), co dodaje nowe umiejętności lub modyfikuje te już posiadane. 

Gra spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem zarówno ze strony krytyków jak i graczy uzyskując średnią na portalu Metacritic na poziomie 90/100. Recenzenci chwalili m. in. rozbudowaną mechanikę rozgrywki, dobrą oprawę audiowizualną, udźwiękowienie oraz rozległe mapy. Nie obyło się jednak bez krytyki, która dotyczyła głównie monotonnych zadań. Dodatkowo gra cierpiała z powodu skromnej liczby map, której liczba, dzięki rozwiniętej społeczności oraz opublikowanemu kilka miesięcy po premierze edytorze map, uległa drastycznemu zwiększeniu.

Wydane w 2007 roku Enemy Territory: Quake Wars, pomimo świata gry bliższego serii Quake, jest kontynuacją Wolfenstein: Enemy Territory.

Wideo - Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper