Za Żelazną Bramą

Za Żelazną Bramą

7,0
6 oceny

Ocena wg platformy:

AMIGA 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Black Legend
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Strzelanina
Premiery
Świat:
1995
Europa:
1995
Polska:
1995
Producent:
Black Legend
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Strzelanina
Premiery
Świat:
1995
Europa:
1995
Polska:
1995

Za Żelazną Bramą - opis gry

Za Żelazną Bramą to strzelanina wyprodukowana w 1995 przez Ego Software (ludzie, którzy wyrośli z amigowej demo-sceny), a wydana przez Black Legend na Amigę, uznawana za jeden z najbardziej znanych tytułów FPS na Przyjaciółkę.

20 grudnia, 2184 roku. Od Naczelnego Dowództwa Jednostek Specjalnych otrzymałeś właśnie zadanie zlikwidowania zbuntowanych robotów w tajnym więzieniu dawno zapomnianym przez świat. Z akt dowiadujesz się, że roboty są silnie opancerzone i uzbrojone w broń strażników, których pokonały. Jako cyborg C.V. 200 musisz zapuścić się na najniższe piętro, gdzie masz uruchomić detonator bomby zdolnej zniszczyć cały kompleks. Od reszty świata dzieli cię teraz pancerna, żelaza brama.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zaczynasz bez żadnego uposażenia, te musisz odnaleźć w plątaninie korytarzy. Wśród dostępnego arsenału trafią się zwykłe pistolety, przez magnum, strzelby, karabiny maszynowe, plazmowe, minigun, po wyrzutnię rakiet i podręczne granaty (w niektórych broniach możesz wybrać opcję pojedynczego strzału, bądź ogień ciągły). Zarówno ten arsenał, jak i dostępną do nich amunicję możesz schować do trzech kieszeni (każda mieści po sześć elementów) i skorzystać z nich w każdym momencie gry. Czwarta, specjalna kieszeń służy do przechowywania pancerzy, które możesz w każdym momencie na siebie założyć. Co ciekawe twe opancerzenie zużywa się z czasem, a nie wraz z ilością trafień, podobnie zresztą z energią życiową, która maleje podczas ruchu (trzeba wtedy odpocząć, by się zregenerowała). Wymaga to dobrej orientacji w terenie i nauczenia się poziomów wręcz na pamięć, tym bardziej, że późniejszych levelach wrogowie się odradzają, zmuszając gracza do jak najszybszego odnalezienia wyjścia, póki nie skończy się amunicja.  

Wyjście z labiryntu nie jest proste. Czasem musisz najpierw odnaleźć odpowiednie klucze, bądź karty chipowe, które otworzą przejście. Inne poziomy z kolei wymagają zdetonowania znajdującej się na planszy bomby i ucieczki do wyjścia przed jej wybuchem (odliczaniu towarzyszy nasilająca się częstotliwość „pikania”). Do przemierzenia czeka cię 25 levelów. Po ukończeniu kolejnego otrzymasz kod do następnego, będziesz mógł także dokonać zakupów w sklepie za pieniądze otrzymane za zabite roboty.

Gra została ciepło przyjęta przez recenzentów i graczy. Narzekano co prawda na sterylną stronę graficzną i pewną dozę monotonni, ale podkreślano, że gra doskonale radzi sobie na zwykłych Amigach 500 (doskonała płynność), ponadto stanowi pewien rodzaj substytutu wobec „Dooma", którego próżno było szukać w tamtych czasach na Amidze.

Wideo - Za Żelazną Bramą

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper