Metroid Prime Trilogy

Metroid Prime Trilogy

9,0
54 oceny

Ocena wg platformy:

Wii 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Retro Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
80.5 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
24.08.2009
Europa:
04.09.2009
Polska:
04.09.2009
Producent:
Retro Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
80.5 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
24.08.2009
Europa:
04.09.2009
Polska:
04.09.2009

Metroid Prime Trilogy - opis gry

Metroid Prime Trilogy jest kompilacją trzech gier z serii Metroid Prime wyprodukowaną przez Retro Studios i wydaną przez Nintendo w 2009 roku na konsolę Wii. W skład Trilogy wchodzą wydane wcześniej na GameCube’a Metroid Prime oraz Metroid Prime 2: Echoes, a także Metroid Prime 3: Corruption, które na Wii debiutowało dwa lata wcześniej.

Wszystkie trzy odsłony Metroid Prime to przygodowe gry akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Mimo że gracz śledzi akcję z widoku z oczu bohaterki, produkcje Retro Studios nie są typowymi współczesnymi strzelaninami, gdyż pełno jest w nich eksploracji, a także sekcji platformowych. Bohaterka może np. przeistoczyć się w toczącą się kulę (tzw. Morph Ball) i dzięki temu dostać się w niedostępne normalną drogą miejsca. Cześć pierwsza ukazała się na GameCube’a w 2002 roku i była pierwszą odsłoną serii, która prezentowała akcję w ujęciu FPP, w trójwymiarze. Wydany dwa lata później sequel pod względem rozgrywki prawie wcale nie różni się od jedynki, choć deweloper zaimplementował w Echoes lokalny tryb multiplayer. Zarówno część pierwsza, jak i druga zebrały w swoim czasie fantastyczne oceny i zdobyły szereg branżowych nagród. Ostatnią odsłoną w zestawie jest Metroid Prime 3: Corruption, które powstało z myślą o Wii w 2007 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Żadne poważne zmiany nie dotknęły przebiegu rozgrywki, bo nadal cała zabawa polega na przemierzaniu galaktyki w poszukiwaniu nowych gadżetów, które możemy wykorzystać w zwiedzonych wcześniej miejscówkach. W porównaniu do „jedynki” i „dwójki” z GameCube’a backtrackingu jest mniej, zaś gra sugeruje orientacyjny kierunek, w jakim gracz powinien się udać. Celowanie za pomocą wiilota jest bardzo precyzyjne, przez co w Corruption gra się zdecydowanie wygodniej niż w poprzednie odsłony. Nunchak przydaje się, kiedy wrogowie chowają się za tarczami - można podejść do oponenta i ostrym ruchem ręki wyrywać mu osłonę. Uproszczono przełączanie się między wizjerami i teraz Metroid Prime wymaga od gracza tylko delikatnego ruchu ręką w jednym z trzech kierunków. O ile „trójka” nie różni się od swojego poprzedniego wcielania, tak pierwsze dwie odsłony doczekały się szeregu modyfikacji i usprawnień. Gracz może sterować Samus za pomocą wiilota, oba tytuły obsługują format obrazu 16:9, znacznie skrócono też czas ładowania danych.

 

Oprawa wizualna w Metroid Prime oraz Metroid Prime 2: Echoes została podciągnięta do poziomu Metroid Prime 3: Corruption. Poprawiono tekstury, dodano nowe efekty świetle i cząsteczkowe. Strona audio we wszystkich trzech pozycjach to wysoki poziom, do którego przyzwyczaiły graczy najważniejsze pozycje ze stajni Nintendo.

Wideo - Metroid Prime Trilogy

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper