Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

8,5
11 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 8.5
XSX|S 7.0
PC 8.6
PS4 9.0
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
TaleWorlds
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG,   Strategiczna
Premiery
Świat:
25.10.2022
Europa:
25.10.2022
Producent:
TaleWorlds
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG,   Strategiczna
Premiery
Świat:
25.10.2022
Europa:
25.10.2022

Recenzja redakcji

Mount & Blade II: Bannerlord
Igor Chrzanowski

Igor Chrzanowski

8.0
Mount & Blade II: Bannerlord - recenzja gry. Powrót króla
PS5 XSX|S PC PS4 XONE

Mount & Blade II: Bannerlord - opis gry

Mount & Blade II: Bannerlord to kolejna odsłona serii łącząca strategię czasu rzeczywistego z RPG w otwartym świecie. Za tytuł, który został stworzony z myślą o PC, odpowiada studio TaleWorlds. Później tytuł trafił także na PS4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X|S.

Rozgrywka - Mount & Blade II: Bannerlord

Dalsza część tekstu pod wideo

Mount & Blade II: Bannerlord można śmiało określić mianem typowego sequela budowanego na zasadzie "więcej i lepiej". U swoich podstaw nowa gra TaleWorlds jest praktycznie identyczna jak wszyscy poprzednicy - ot zaczynamy skromnie, po czym pniemy się po szczeblach średniowiecznej reputacji, aby z czasem posiąść własną armię, dołączyć do jakiejś frakcji, posiąść włości, wejść w polityczne małżeństwo, a na końcu podbić całą Calradię i zostać jej królem. Tym razem jednak trafiamy do dobrze znanej nam krainy (przynajmniej z nazwy) na 200 lat przed wydarzeniami znanymi w Warbanda, a to wiąże się z zupełnie nowymi frakcjami, postaciami i nawykami lokalnych mieszkańców.

Trzon rozgrywki nie uległ zmianie względem poprzednika. Mapa taktyczna ponownie oferuje nam swobodną eksplorację z możliwością prowadzenia oblężeń, plądrowania wiosek, wykonywania zadań dla ludności Calradii w celu pozyskania ich sympatii, a nawet niszczenia kryjówek bandytów. Świat jest większy i zgodnie z oczekiwaniami rozbudowany zarówno wizualnie jak i konstrukcyjnie.

Jeśli zaś chodzi o warstwę dyplomatyczną - tym razem wprowadzono posiadanie dzieci, a same postępy w negocjacjach z lordami czy królami blokowane są przez reputację całego naszego klanu. Nasze relacje z ludźmi wpływają na całą politykę. Ponownie uznanie zdobywamy w punktach liczonych za stoczone walki, wykonane misje, spalone wioski i inne akcje podejmowane podczas rozgrywki. Jeśli więc ktoś lubi nas na 100 pkt, na pewno będzie naszym super oddanym lennikiem, ale gdy ktoś nie znosi na nas 100 punktów, będzie wolał śmierć.

Co do bitew – o ile w tradycyjnych bataliach na otwartej przestrzeni za wiele się nie zmieniło, tak oblężenia doczekały się zmian i usprawnień. Podczas ofensywy na solidny zamek bądź miasto będziemy mogli przygotować kilka machin oblężniczych pokroju katapult, taranów, wież i innych narzędzi. Swoje narzędzia ma też strona broniąca się. 

Na marginesie warto wspomnieć, że w wersji na PC i nowszych konsolach bitwy prowadzone są z większym rozmachem – na ekranie znaleźć się może nawet 1000 jednostek.

Wideo - Mount & Blade II: Bannerlord

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper