SKLEP
Yesterday Origins
1252V

Yesterday Origins

Yesterday Origins
  • Producent: Pendulo Studios
  • Wydawca: Microids
  • Polski dystrybutor: CDP.pl
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 18.10.2016
  • Europa: 18.10.2016
  • Polska: 18.10.2016
  • Gatunek: Przygodowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Yesterday Origins to gra przygodowa point-and-click wyprodukowana przez hiszpańskie Pendulo Studios i wydana przez Microids. Tytuł ukazał się na komputerach, konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz na urządzeniach mobilnych. Był on kontynuacją wydanego cztery lata wcześniej Yesterday.

Głównym bohaterem gry jest John Yesterday, nieśmiertelny mężczyzna, który żyje już na świecie od kilkuset lat. Jego historia rozpoczyna się pod koniec XV wieku, w czasach gdy działa hiszpańska inkwizycja. John zostaje oskarżony przez nią o paranie się czarami, a następnie uwięziony i torturowany. To jednak tylko jedna strona medalu. Akcja też bowiem przenosi nas w czasy współczesne, gdy John wraz ze swoją dziewczyną Pauline zajmują się sprzedażą dzieł sztuki. Podczas rozgrywki przeskakujemy między dwiema epokami, próbując znaleźć odpowiedzi na pytania, kim naprawdę jest główny bohater, skąd biorą się jego umiejętności, dlaczego dręczą go koszmary itd.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Yesterday Origins to dość standardowa przygodówka point-and-click. Każda plansza składa się z kilku statycznych ekranów, na których umieszczono określone interaktywne punkty. Po większości z takich pokoi możemy się poruszać, więc trzeba dosłownie wylizać ściany, aby nic nie przegapić. Interakcje podzielono na kilka elementów. Pierwszym są postacie, z którymi się rozmawia i które możemy „zbadać”, aby na przykład dojrzeć u kogoś złote zęby, ranę na nodze lub rozdarty habit. Drugim jest eksploracja otoczenia i zbieranie informacji oraz przedmiotów. Jak już wszystko zdobędziemy wkraczamy w etap łączenie ze sobą faktów. Na przykład, aby popchnąć zagadki do przodu trzeba zarzucić w rozmowie temat informacji jaką pozyskaliśmy z innego źródła, wtedy postać da nam coś potrzebnego do dalszego rozwoju. Z tym przedmiotem możemy połączyć kolejne, a z nich wyjdzie jeszcze coś innego. Czasami trzeba się zastanowić nawet nad kolejnością ich łączenia. Przykład: musimy ukraść rękawice, aby to zrobić trzeba odwrócić uwagę strażnika.

Co warto dodać, wbrew pierwszemu wrażeniu gra nie jest przesadnie poważna. Często bowiem mamy w niej do czynienia z humorem, zwłaszcza czarnym.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme