SKLEP
A Bug's Life
858V

A Bug's Life

A Bug's Life
  • Producent: Traveller's Tales
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.10.1998
  • Europa: 18.03.1999
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 3

A Bug's Life jest trójwymiarową grą platformową wydaną w październiku 1998 r. na systemy PlayStation, Nintendo 64, Game Boy Color oraz Microsoft Windows. Za developing odpowiadało studio Traveller's Tales, a za wydanie firmy Sony Computer Entertainment (PS), Activision (N64), THQ (GBC) oraz Disney Interactive (PC). We wrześniu 2009 r. gra pojawiła się też na europejskim PlayStation Network.

Fabuła gry wiernie śledzi wydarzenia z pochodzącego z wytwórni Disneya filmu animowanego pod tym samym tytułem (polskie tłumaczenie to "Dawno temu w trawie"). Jego głównym bohaterem jest mrówka-robotnica Flik, która w wyniku nieszczęśliwego wypadku pozbywa się całej, zbieranej przez mrowisko, daniny dla roju świerszczy. Przyparty do muru koniecznością zebrania podwójnej ilości zapasów, pomysłowy owad wyrusza w misję odnalezienia wojowniczych insektów, którzy wspomogą go w walce z jarzmem okrutnego Hoppera.

Podczas rozgrywki zwiedzimy w sumie 15 poziomów osadzonych w różnych lokacjach (m.in. wejście do mrowiska, tunele, kanion, las, wnętrze drzewa itd.). Porozrzucanych jest po nich wiele przedmiotów do zebrania: ziarna zbóż, sadzonki roślin, litery F-L-I-K, złote medale oraz różne rodzaje jagód, których kompletny zestaw otworzy przed nami dodatkową zawartość. W eksploracji oraz zbieractwie pomogą nam widocznie tu i ówdzie żołędzie, z których zasiejemy kilka rodzajów pomocnych roślin, jak pełniące rolę trampolin grzyby, wysokie łodygi-podesty czy owoce potężnych fioletowych jagód. W wybranych miejscach znajdziemy także wynalazek Flika - maszynę do zbieractwa, która raz na zawsze rozprawi się ze stojącymi na jej drodze przeszkadzajkami.

A Bug's Life otrzymała mieszane opinie od periodyków i portali branżowych (oceny ok. 55% w wersji na PS/N64 oraz 36% na GBC). Głównymi zarzutami miały być nieprecyzyjne sterowanie, problemy z utrzymaniem stałej liczby klatek animacji na sekundę oraz wkradająca się szybko monotonia. Jednocześnie jednak grę chwalono za przyjemną dla oka oprawę, pozytywny klimat oraz bliski związek z filmem, co spodobałoby się dzieciom.


Opis opracował: Daaku

Miesięcznik PSX Extreme