Pillars of Eternity 2: Deadfire

Pillars of Eternity 2: Deadfire

8,5
22 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC 8.6
PS4 8.0
XONE 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Obsidian Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
77 godzin
Premiery
Świat:
08.05.2018
Europa:
08.05.2018
Polska:
08.05.2018
Producent:
Obsidian Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
77 godzin
Premiery
Świat:
08.05.2018
Europa:
08.05.2018
Polska:
08.05.2018

Recenzja redakcji

Recenzja: Pillars of Eternity 2: Deadfire (PC)
9.5
Recenzja: Pillars of Eternity 2: Deadfire (PC)
PC

Pillars of Eternity 2: Deadfire - opis gry

Pillars of Eternity 2: Deadfire to gra RPG wyprodukowana przez studio Obsidian Entertainment i wydana przez Versus Evil. Tytuł ukazał się w pierwszej kolejności na komputerach, a później trafił też na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.

Gra jest bezpośrednią kontynuacją pierwszej części Pillars of Eternity i rozgrywa się w tym samym uniwersum. Nasza postać, podobnie jak w ‘jedynce’, to tzw. Watcher, czyli ktoś, kto posiada zdolność zajrzenia w duszę innych ludzi i odczytywania ich myśli oraz wspomnień. Punktem wyjścia dla fabuły jest niespodziewane przebudzenie Eothasa, boga światła, który uchodził za martwego. Eothas budzi się pod należącą do naszej postaci twierdzą Caed Nua, niszcząc ją i pozostawiając bohatera/bohaterkę na granicy śmierci. Po wylizaniu się z ran rusza on/ona na daleki wschód, na archipelag Deadfire, by znaleźć odpowiedzi na dręczące go/ją pytania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Główne założenia rozgrywki nie odbiegają znacząco od tych z poprzedniej części. Bazuje na zasadach wyłożonych w drugiej edycji Advanced Dungeons and Dragons. System walki zasadniczo nie uległ szczególnym zmianom, choć pewne rzeczy zostały zmodyfikowane, np. w starciach bierze udział maksymalnie pięć postaci, a nie sześć jak to miało miejsce w poprzedniku. Na uwagę zasługuje także system profesji. Postacie mogą reprezentować jedną klasę lub dwie. W tym drugim przypadku wbicie na nowy poziom doświadczenia trwa wolniej, lecz gdy już do tego dojdzie, wówczas możemy wybrać umiejętności dla obu klas. Poza tym dostępne są również subklasy pozwalające skorygować pewne niedoskonałości i ograniczenia klas podstawowych.

Archipelag Deadfire, dokąd trafiamy, składa się z wielu wysp (także takich czekających na odkrycie), które oferują zróżnicowane doznania. Pomiędzy wyspami podróżujemy statkiem, co sprawia, iż zakres swobody w drugiej części Pillars of Eternity jest większy niż w pierwowzorze. Statek można modyfikować (zmieniać jego wygląd i wpływać na funkcjonalność; można też zdobyć zupełnie nowy statek, jeśli mamy taką możliwość), a także brać nim udział w bitwach morskich i obsadzać stanowiska zwerbowanymi postaciami.

Wideo - Pillars of Eternity 2: Deadfire

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper