DoDonPachi

DoDonPachi

7,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

Mobile -
PSone 7.0
ARC -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Cave
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
05.02.1997
Producent:
Cave
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
05.02.1997

DoDonPachi - opis gry

DoDonPachi jest automatową strzelaniną z gatunku bullet hell, wydaną pierwotnie na maszyny arcade w lutym 1997 r., z późniejszymi portami na konsole Saturn i PlayStation oraz platformy EZweb i japoński PlayStation Network. Za developing odpowiadała firma Cave, a wydawcą został Atlus.

DoDonPachi opowiada historię jednego z pilotów elitarnej eskadry kosmicznych myśliwców chroniących Ziemię przed najeźdźcami - DonPachi Corps. Otrzymuje on od swojego przełożonego rozkaz odparcia najazdu rasy zmechanizowanych kosmitów, których siły znajdują się teraz na powierzchni planety. Jednak tylko najbardziej uzdolnieni gracze, którzy wejdą w tzw. "drugą ścieżkę" (second loop) tej misji, dowiedzą się prawdy o faktycznej naturze przeciwnika oraz dramacie, którego nieświadomie stali się świadkami...

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra rozwija wszystkie elementy zapoczątkowane w pierwszej odsłonie serii, DonPachi, dodając jednocześnie nowe, które staną się potem wizytówką marki. Do wyboru mamy trzy rodzaje statków różniących się od siebie nie tylko rodzajem prowadzonego ognia (prosty, rozproszony, zależny od kierunku skrętu), ale także rozmieszczeniem dwóch towarzyszących im baterii. Standardowy ostrzał prowadzi się za pomocą jednego z dwóch odpowiedzialnych za to przycisków - przytrzymanie obu naraz zmienia wystrzeliwane pociski w stałą wiązkę lasera, która spowalnia prowadzony przez nas myśliwiec, ale też otacza go barierą zadającą obrażenia wszystkiemu, co się z nią zetknie. W naszym arsenale znajdują się także bomby, pełniące różne funkcje w zależności od prowadzonego ognia: wyczyści ona ekran z nadlatujących przeciwników podczas strzelania normalnymi pociskami lub też zwiększy moc lasera w razie wyzwalania wiązki. Standardowo rozgrywkę zaczynamy z trzema bombami, ale liczba ta wzrasta o 1 przy utracie życia, aż do 6.

Powraca znany z DonPachi Get Point System (GPS), podnoszący nasz wskaźnik combo wraz z każdym pokonanym przeciwnikiem. W zależności od tego, w jakim tempie uda się nam go utrzymać, otrzymywać będziemy zwiększone premie punktowe za zestrzelone jednostki. Nowością jest za to "Maximum Mode", włączający się automatycznie w momencie zebrania bomby, kiedy mamy ich już komplet. Maximum Mode będzie stale nagradzać nas premiami punktowymi (których mnożnik można zwiększać kolejnymi zbieranymi dopałkami), ale zakończy się w momencie użycia przez gracza bomby lub utraty życia. Nie tracimy wtedy jednak mnożnika - zostaje on zatrzymany do momentu kolejnego "overstockingu" i wznawia naliczanie od najwyższego osiągniętego mnożnika.

Jedna sesja składa się z sześciu plansz i jednej ukrytej, dostępnej tylko podczas drugiej ścieżki. Do otwarcia jej należy przejść grę na jednym kredycie, jednocześnie spełniając jeden z szeregu dodatkowych warunków (utrata maksymalnie dwóch żyć, osiągnięcie maksymalnego wskaźnika combo, zebranie wszystkich ukrytych pszczół itp.).

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper