SKLEP
Sid Meier's Civilization VI (PC)

Sid Meier's Civilization VI (PC)

Sid Meier's Civilization VI
  • Wersja:
  • Producent: Firaxis Games
  • Wydawca: 2K Games
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 21.10.2016
  • Europa: 21.10.2016
  • Polska: 21.10.2016
  • Gatunek: Strategiczna
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • przemoc

Ocena społeczności

8.97 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Civilization VI to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez studio Firaxis Games i wydana przez 2K Games. Tytuł ukazał się tylko na komputerach osobistych z systemami Windows oraz Mac OS X.

Civilization VI, podobnie jak poprzednie części serii, to turowa gra strategiczna, w której próbujemy rozwinąć cywilizację zaczynając od niewielkich osad a skończywszy na opanowaniu całej kuli ziemskiej. Grać możemy albo ze sztuczną inteligencją, albo z innymi graczami w multiplayerze. Droga do sukcesu prowadzi przez 4X - eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate. Zakładamy i rozbudowujemy miasta, gromadzimy surowce niezbędne do rozwoju, prowadzimy wojny, rozwijamy kulturę i naukę, utrzymujemy stosunki dyplomatyczne z innymi itd.

Rozgrywka czerpie z części piątej, dla przykładu mapy wciąż pokrywają pola w kształcie sześciokątów (heksów), ale wprowadza też oczywiście tu i ówdzie trochę nowych elementów. Jedna z nowości ma związek z rozbudową miast. Miasta można rozbudowywać o nowe przybytki umieszczając je na przylegających polach. Są to chociażby dzielnice, których mamy tu kilka rodzajów: przemysłowe, wojskowe, naukowe czy handlowe. Oferują one sporo korzyści, ale jednocześnie należy dbać o to, by znajdowały się we właściwych miejscach na mapie. Przybytki wojskowe na przykład muszą się znajdować daleko od centrum, a uniwersytety pośród lasów. Warto przy tym dodać, że w trakcie trwania wojny da się zaatakować nie tylko centrum, ale też poszczególne dzielnice celem zmniejszenia ich ogólnego potencjału.

Względem części piątej zmieniono także rozwiązanie, które pozwala umieszczać na heksie tylko jedną jednostkę. W ‘szóstce’ może być ich więcej, ale muszą być one ze sobą powiązane.

Modyfikacji doczekał się patent z drzewkiem technologicznym. Po pierwsze, nasz rozwój zależeć może teraz od takich czynników jak chociażby położenie geograficzne. Dla przykładu: żeglarstwo nie rozwinie jeśli nie mamy dostępu do morza. Po drugie, rozwój zależny jest też od wykonywania konkretnych zadań i zdobywania osiągnięć, jak odnalezienie cudu natury.

W trakcie zmagań zetkniemy się z różnymi historycznymi przywódcami. Twórcy zadbali by ich działania w grze miały związek z faktami. Co warto dodać, tutejsze cywilizacje mogą mieć teraz nawet kilku przywódców.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme