Ghost in the Shell
384V

Ghost in the Shell

Ghost in the Shell
  • Producent: Exact
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 17.07.1997
  • Europa: Czerwiec 1998
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Ghost in the Shell jest strzelaniną z perspektywy trzeciej osoby opartą o animowany film autorstwa Masamune Shirow pod tym samym tytułem. Została ona wydana w lipcu 1997 r. na konsolę PlayStation, za developing odpowiadało studio Exact we współpracy z Production I.G, a wydało ją Sony Computer Entertainment (Japonia), THQ (Ameryka Płn.) oraz SCEE (Europa).

Akcja gry ma miejsce w połowie XXI w. w mieście New Port City, prefektura Niihama, i skupia się na losach Public Security Section 9 - oddziału złożonego z byłych wojskowych i policyjnych detektywów, których zadaniem jest walka ze zorganizowaną cyber-przestępczością. W jego skład wchodzą przede wszystkim major Motoko Kusanagi, szef Aramaki, Batou, Togusa, Ishikawa oraz Saito - każdy z własną specjalnością w radzeniu sobie z przejawami terroryzmu, od ataków hakerskich po zamachy bombowe. Jako najnowszy członek Sekcji 9, Rookie, musimy zlikwidować zagrożenie w postaci dowodzonej przez najemnika Zebra 27 organizacji Frontu Wyzwolenia Ludzkości, stojącej za eksplozją kwatery Megatech Body Corporation. Nie dokonamy tego oczywiście osamotnieni i na własnych nogach, zasiądziemy bowiem za sterami Fuchikomy - jednoosobowego, pająkopodobnego czołgu będącego na wyposażeniu policji.

Fuchikoma jako jednostka bojowa jest niezwykle mobilna - potrafi skakać, wykonywać szybkie zrywy do przodu i na boki, wspinać się po ścianach, a nawet chodzić po suficie. Niezależnie od tego, w jakiej pozycji się znajdzie, kamera automatycznie skoryguje perspektywę na taką najodpowiedniejszą dla gracza - możliwa jest także zmiana perspektywy z TPP (widok zza pleców) na FPP (widok z oczu), z opcją pozostania na stałe w FPP. Na naszym podorędziu obecny będzie karabin maszynowy i bateria rakiet z możliwością zalokowania do sześciu pocisków naraz (oba z nieskończoną amunicją) oraz potężne, ograniczone liczbowo granaty. Użyjemy ich na szeregu rodzajów przeciwników, od humanoidalnych robotów przez wieżyczki strażnicze po helikoptery bojowe, każde z kilkoma zestawami własnego uzbrojenia. Na grę składa się 6 poziomów treningowych mających przyzwyczaić nas do sterowania Fuchikomą oraz dwanaście poziomów fabularnych, podczas których zwiedzimy m.in. kompleks doków, kanały, miejską autostradę oraz wnętrze drapacza chmur. Cele misji bywają zróżnicowane: raz będziemy brać udział w najeździe na bazę wroga, innym razem w pościgu za uciekinierem, jeszcze kiedy indziej rozbroimy zestaw bomb albo zawalczymy z przeciwnikiem wyposażonym w kamuflaż optyczny. W zależności od naszych wyników na odblokowanie czeka 17 animowanych cut-scenek, dostępnych do wglądu w głównym menu.


Opis opracował: Daaku