Never 7: The End of Infinity
559V

Never 7: The End of Infinity

Never 7: The End of Infinity
  • Wydawca: KID
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.03.2000
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Inna
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Never 7: The End of Infinity jest produkcją z gatunku visual novel, wydaną pierwotnie w marcu 2000 r. na konsolę PlayStation, z późniejszymi konwersjami na konsole Neo Geo Pocket, Dreamcast, PlayStation 2, PlayStation Portable oraz platformy Windows, Mac, Android oraz iOS. Za developing oraz wydanie odpowiadała firma KID.

Akcja gry rozgrywa się na przestrzeni tygodnia pomiędzy 1. a 7. kwietnia 2019 r., na oddalonej od cywilizacji wyspie. Główny bohater, student uczelni Makoto Ishihara, ominął w ciągu roku zbyt dużo wykładów, więc przejście na następny rok studiów otrzyma tylko w przypadku zaliczenia odbywającego się na miejscu seminarium. Wraz z nim w grupie znajduje się jeszcze troje studentów: Yuka Kawashima, przywódczyni grupy, klasowa prymuska Haruka Higuchi oraz Okuhiko Iida, bogaty kobieciarz i syn prezesa Iida Financial Group. W wyniku okrążającego wyspę tropikalnego cyklonu ruch pasażerki z i na ląd zostaje wstrzymany do odwołania, Makoto wykorzystuje więc kolejne dni do zacieśnienia więzów nie tylko z członkami seminarium, ale także z bogatą Saki Asakurą oraz prowadzącymi lokalną kawiarnię Lunabeach bliźniaczkami Kurumi i Izumi Morino. Szóstego dnia pobytu bliska bohaterowi dziewczyna ginie jednak w niewyjaśnionych okolicznościach, a on sam zostaje przeniesiony w czasie do dnia 1. kwietnia. Podejrzewając znalezienie się w pętli czasowej, Makoto postanawia zrobić wszystko, co w jego mocy, aby uratować swoją wybrankę od fatalnego losu...

Tak jak i w przypadku innych przedstawicieli gatunku powieści graficznych, również tutaj podstawą rozgrywki jest poznawanie oferowanej historii za pomocą narracji dotyczącej narracji oraz przemyśleń głównego bohatera, a także jego działań oraz interakcji z postaciami pobocznymi. W określonych momentach fabuły gracz może dokonać wyboru co do dalszych wydarzeń, które wpłyną na kolejne dni oraz na ewentualne zakończenie. Po jednokrotnym ukończeniu gry, z głównego menu dostępny staje się tryb Omake, oferujący dostęp do galerii już odblokowanych obrazków oraz bazy utworów do odsłuchania. Oddzielnie dostępny jest także tryb Append Story, do którego poboczne scenariusze dotyczące gry ściągnąć można ze strony producenta.

Kolejne konwersje tytułu oferowały, w zależności od platformy docelowej, dodatkowe opcje. W przypadku Dreamcasta, na ekranie Visual Memory Unit wyświetlany był poziom sympatii rozmówczyni względem naszego bohatera. Wersja na PlayStation Portable posiada wbudowany słownik pojęć, wyjaśniający konkretne obecne w grze słowa kluczowe. Z kolei wydanie na platformę Android pozwala graczowi na zdobywanie wraz z rozwojem fabuły wirtualnych punktów, za które wykupić może on tematyczne aplikacje w rodzaju kalkulatora, budzika oraz zestawu mini-gier.

Never 7 został wydany na konsolę PlayStation pod tytułem Infinity i stał się pierwszą odsłoną całej serii pod tym samym tytułem. Kolejnymi wchodzącymi w jej skład grami były Ever 17: The Out of Infinity, Remember 11: The Age of Infinity, 12Riven: The Psi-Climinal of Integral oraz Code_18.


Opis opracował: Daaku