Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia

Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia

6,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.0
PS Vita -
PSP -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Front Wing
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
24.02.2012
Producent:
Front Wing
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
24.02.2012

Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia - opis gry

Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia (dosł. "labirynt Grisai") jest grą z gatunku powieści graficznej, wydaną pierwotnie na komputery osobiste w lutym 2012 r. Zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Front Wing. Designy postaci są autorstwa Shu Hirose.

Od momentu, w którym Yuji Kazami rozpoczął edukację w kampusie odizolowanej Mihama Academy i spotkał pięć jego mieszkanki, minął już równo rok. Z sobie tylko znanych powodów, niespodziewanie złożył on do swojej przełożonej, JB, podanie o awans w szeregach organizacji CIRS. Jako część procesu awansowego, przekazał on jej także akta dotyczące jego dzieciństwa oraz przeszłości zawodowej. W międzyczasie ciekawskie Sachi oraz Makina wchodzą w posiadanie zniszczonej kopii akt, aby dowiedzieć się więcej o przeszłości ich klasowego kolegi. Wiedza ta okaże się dla nich trudniejsza do przełknięcia, niż im się początkowo wydawało - szczenięce lata w cieniu swojej genialnej siostry, trudne stosunki z rodziną, trening w obozie dla dziecięcych żołnierzy i w końcu przejście pod egidę CIRS to tylko początek ciężkiej przeprawy Yujiego przez drogę ku dorosłości...

Dalsza część tekstu pod wideo

Wydarzenia będące częścią Grisaia no Meikyu należą do tzw. Grand Route (lub też Yuji Route) - linii fabularnej, podczas której bohaterowi udało się rozwiązać problemy każdej z pięciu dziewczyn bez jednoczesnego angażowania się w związek uczuciowy. Dalszy rozwój historii odbywa się za pomocą narracji oraz dialogów pomiędzy postaciami, podanymi pod postacią paragrafów tekstu do przeczytania. W odróżnieniu od pierwowzoru brak tu jednak kluczowych wyborów, których dokonanie wpłynęłoby na dalszą rozgrywkę czy możliwe zakończenia. W głównym menu do wyboru możliwy jest zestaw dodatkowych scenariuszy będących prologami do każdego z pięciu "dobrych zakończeń" poprzedniej odsłony gry, Grisaia no Kajitsu.

Gra doczekała się także konwersji na konsole PlayStation Portable oraz PlayStation Vita, wydanych w październiku 2014 r. W odróżnieniu od oryginału z PC, wersje te pozbawione zostały scen i elementów erotycznych - dzięki temu, mimo ograniczenia wiekowego 17+, uchodzą one za tzw. wydania "all-ages".

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper