Saya no Uta

Saya no Uta

8,3
4 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.2
Mobile -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nitroplus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
26.12.2013
Producent:
Nitroplus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
26.12.2013

Saya no Uta - opis gry

Saya no Uta (dosłownie "Pieśń Sayi") jest grą z gatunku visual novel zrealizowaną w stylistyce horroru, wydaną w grudniu 2003 r. na komputery osobiste oraz w kwietniu 2014 r. na telefony oparte o system Android. Za developing odpowiedzialne było studio Nitroplus, a za dystrybucję firmy Nitroplus (Japonia) oraz JAST USA (Ameryka Płn.). Autorem scenariusza jest Gen Urobuchi. 

Głównym bohaterem opowieści jest Fuminori Sakisaka - student medycyny, który staje się ofiarą wypadku samochodowego uśmiercającego jego rodziców. Chłopakowi udaje się przeżyć kraksę, do szpitala trafia jednak z ciężkim przypadkiem agnozji - porażenia zmysłowego, przez które otaczający go świat odbiera jako biologiczny i odrażający, a bliskich mu ludzi jako bezkształtne, mięsiste potwory. Nie mogąc poradzić sobie z tak ekstremalną zmianą rozważa samobójstwo, tej samej nocy w szpitalu odwiedza go jednak Saya, piękna młoda dziewczyna, w jakiś sposób odbierana przez Fuminoriego w ludzkiej postaci. Para bohaterów szybko znajduje wspólny język, a nawet zaczyna mieszkać razem w jego domu. Sprawy komplikują się, kiedy wszystkie okna kwatery zostają zasłonięte gazetami, w okolicy masowo giną udomowione zwierzęta, a przyjaciele Sakisaki zauważają coraz bardziej niepokojące zmiany w jego zachowaniu...

Dalsza część tekstu pod wideo

Tak jak inne tytuły z gatunku powieści graficznych, Saya no Uta nastawiona jest przede wszystkim na lekturę rozwijanej przed graczem historii, przedstawionej za pomocą okien statycznego tekstu uzupełnianego grafikami tła, sylwetkami postaci oraz kwestiami lektorów towarzyszących prowadzonym dialogom. W kluczowych fragmentach fabuły gracz będzie miał możliwość podjęcia pewnych wyborów moralnych, które wpłyną na dalszy przebieg wydarzeń oraz na rodzaj zakończenia, jakie otrzymamy na końcu przygody. Poza dwoma głównymi epilogami można natrafić także na szereg tzw. bad endów, czyli swoistych ślepych uliczek, w których jedną z postaci spotyka niespodziewany koniec, a historia nie znajduje oczekiwanego rozwiązania.

Przedstawiona w grze historia w pewnych kwestiach wzoruje się na zbiorze Mythos autorstwa H.P. Lovecrafta - zwłaszcza pod względem pochodzenia oraz zdolności jednej z głównych postaci. Ze względu na jej tematykę oraz otoczkę, menu opcji zawiera szereg ustawień dotyczących nie tylko ukazywanej golizny, ale i tzw. "gore" (w pełni ocenzurowane, rozmyte, widoczne tylko na tłach, nieocenzurowane itp.)

W kwietniu 2011 r. gra doczekała się własnej, zamerykanizowanej adaptacji komiksowej - 3 zeszyty wydało na rynek wydawnictwo IDW Publishing.

Wideo - Saya no Uta

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper