SKLEP
Superdimension Neptune VS Sega Hard Girls
1131V

Superdimension Neptune VS Sega Hard Girls

Superdimension Neptune VS Sega Hard Girls
  • Producent: Felistella
  • Wydawca: Idea Factory
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 26.11.2015
  • Europa: 21.10.2016
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16

Superdimension Neptune VS Sega Hard Girls jest grą akcji wchodzącą w skład uniwersum serii Hyperdimension Neptunia. Ukazała się ona w listopadzie 2015 r. na konsolę PlayStation Vita w Japonii, a wstępna premiera na Zachodzie została ustalona na jesień 2016 r. Za developing odpowiada studio Felistella we współpracy z Compile Heart, a za wydanie Idea Factory.

Tytuł powstał jako crossover pomiędzy uniwersum Hyperdimension Neptunia od Compile Heart oraz grupą Sega Hardware Girls (SeHa Girls) - grupą dziewczyn opartych na klasycznych konsolach Segi. Główną bohaterką jest tym razem IF, która na swoim motorze podróżuje po świecie w poszukiwaniu czegoś, co wyrwie ją z szarej codzienności. W jednym z odwiedzanych miejsc natrafia na Grand Library - bibliotekę z zapisaną w niej historią świata. W tym samym czasie kontinuum czasoprzestrzenne zostaje zaatakowane przez byt zwany Time Devourerem, którego działania doprowadzają do zaniku całych okresów historycznych Gamindustri. IF wraz z Hatsune Sega - charyzmatyczną, ale nie pamiętającą nic ze swojej przeszłości boginką musi udać się pod kierunkiem Histoire do alternatywnych wymiarów, aby napisać ich historie na nowo oraz odnaleźć wymazane z nich Boginie CPU. W swojej wędrówce napotykają jednak na SeHa Girls - dziewczyny o mocach porównywalnych do CPU...

Zadaniem IF i Segami będzie przenoszenie się pomiędzy czterema okresami historycznymi: antyczną Mega Drive Era, średniowieczną Saturn Era, przemysłową Game Gear Era oraz dzisiejszą Dreamcast Era. W każdej z nich zwiedzą one podobną, wypełnioną znajomymi lokacjami mapę świata, której wystrój oraz postacie zmieniać się będą w zależności od okresu, w którym go odwiedzamy (np. jezioro lawy w erze klasycznej zastaniemy zamarznięte w erze średniowiecznej). Zakres ruchów bohaterek uległ znacznemu poszerzeniu względem głównej serii - zarówno IF, jak i Segami oprócz skoków są one teraz w stanie wspinać się po zboczach, wykonywać wyskoki z rozbiegu, zwisać na rozciągniętych linach czy przeczołgiwać się przez ciasne szczeliny. Nadaje to eksploracji kompletnie nowych doznań, do czego dochodzą także poukrywane po planszach medale i zniszczalne elementy otoczenia zawierające np. przedmioty leczące czy akcesoria.

System walki bazuje na usprawnionych rozwiązaniach znanych z trzech odsłon Re;Birth, za które odpowiadało wcześniej studio Felistella. W walce uczestniczyć może do czterech bohaterek - zarówno boginek Gamindustri, jak i Sega Hardware Girls, jedynym ograniczeniem jest obecność w drużynie IF lub Segami jako liderki. Specjalną zdolnością Segami jest tymczasowa zmiana w jedną z SeHa Girls, co pozwala na walkę dwoma identycznymi bohaterkami naraz. Nowością jest rosnący podczas walki pasek FEVER, który po napełnieniu pozwala przejść w specjalny stan niwelujący tury przeciwnika, podnoszący statystyki postaci oraz umożliwiający korzystanie z EXE Skills. Tak jak pasek EXE w odsłonie Victory, pasek FEVER można uzupełniać pomiędzy walkami.

Gra zawierać ma mnóstwo odniesień do firmy Sega oraz gier i konsol przez nią produkowanych.


Opis opracował: Daaku

Miesięcznik PSX Extreme