Shining Hearts

Shining Hearts

6,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Studio Saizensen
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
16.12.2010
Producent:
Studio Saizensen
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
16.12.2010

Shining Hearts - opis gry

Shining Hearts jest pierwszą odsłoną serii japońskich gier RPG "Shining" dostępną na konsolę PlayStation Portable. Została ona wydana w grudniu 2010 r. w Japonii, za developing odpowiadało Studio Saizensen, a za wydanie gry - firma Sega. Za design postaci odpowiadał Tony Taka.

Głównym bohaterem Shining Hearts jest Rick Elwood - dotknięty amnezją młody chłopak, którego morze wyrzuca na brzeg wyspy Wyndaria po wyjątkowo dotkliwym sztormie. Na plaży spotyka go Nellis (łowczyni), Amyl (czarodziejka) lub Aerie (kapłanka - w zależności od wyboru podjętego na początku gry) - młoda dziewczyna pracująca w lokalnej piekarni, która oferuje rozbitkowi dach nad głową oraz pracę przy wypiekach. Po kolejnym sztormie para bohaterów natyka się na nieprzytomną Kaguyę - dziewczynę cierpiącą nie tylko na amnezję, ale też kompletny zanik okazywanych uczyć. Niedługo potem na całej wyspie zaczyna roić się od piratów pragnących zdobyć "duchowy kamień" będący w posiadaniu dziewczyny. Poruszony całą sytuacją Rick postanawia przepędzić ze swojego domu nieproszonych gości, zadbać o spokój mieszkańców oraz pomóc Kaguyi w odzyskaniu wspomnień oraz uczuć.

Dalsza część tekstu pod wideo

Terenem naszych działań będzie cała wyspa Wyndaria, a bazą wypadową dla całej drużyny - stary okręt zwany Home Ship. Celem gry jest zdobywanie "serc", które otrzymujemy głównie od okolicznych mieszkańców za dokonane z nimi interakcje oraz wykonane questy. W zależności od stosunku rozmówcy do postaci Ricka i wykonanych działań otrzymane serca będą różnić się między sobą kolorami: czerwone oznacza sympatię, żółte złość, niebieskie smutek, czarne - gniew itd. Wybrane ilości i rodzaje serc możemy zużyć do pieczenia specjalnego chleba dla Kaguyi, który pomoże jej w stopniowym odzyskiwaniu pamięci oraz w tworzeniu tzw. Heart Keys - kluczy otwierających przejście do kolejnych lokacji na mapie świata. Wraz z postępami w grze nasz Home Ship będzie zyskiwał coraz to nowe elementy wyposażenia, dzięki czemu możliwa będzie żegluga w dalej położone miejsca archipelagu.

System gry na tle poprzednich odsłon serii wyróżnia mechanizm Mind Over Emotion (MOE). Dzięki niemu podczas wybranych rozmów z towarzyszkami Rick będzie musiał dokonać ograniczonej czasem decyzji co do udzielonej odpowiedzi - w zależności od jej reakcji wyzwoli (radość, niezadowolenie, złość) wyzwoli ona inny kolor serc oraz zmieni się jej dyspozycja względem chłopaka. Rozwinięciem tego rozwiązania jest system Battle MOE, na bazie którego co jakiś czas możliwe będzie podczas potyczek wykonanie specjalnych ataków drużynowych z jedną z towarzyszek drużyny. Każda z nich zaoferuje inny rodzaj zdolności, np. atak fizyczny na wszystkich przeciwników, czar obszarowy albo uleczenie całej grupy. Wybrana do wspólnego ataku bohaterka nagrodzi Ricka czerwonym sercem, z kolei pozostałe - niebieskimi oznaczającymi smutek.

Gra doczekała się dedykowanej jej serii anime pt. Shining Hearts: Shiawase no Pan.

Wideo - Shining Hearts

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper