Sakura Taisen

Sakura Taisen

8,3
3 oceny

Ocena wg platformy:

PC 5.0
PS2 -
DC -
SAT 10.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Red Company
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny,   Inna,   Strategiczna
Premiery
Świat:
27.09.1996
Producent:
Red Company
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny,   Inna,   Strategiczna
Premiery
Świat:
27.09.1996

Sakura Taisen - opis gry

Sakura Taisen (znane na Zachodzie pod nazwą Sakura Wars) jest pierwszą odsłoną serii strategicznych RPG z elementami dating sima, wydaną we wrześniu 1996 r. na konsolę Sega Saturn. Za developing odpowiadało studio Red Company (późniejsze Red Entertainment), a za jej wydanie w Japonii firma Sega (oddział M2). W 1999 r. wydany został jej port na PC, w 2000 r. - na Dreamcasta, a w 2003 r. - na PlayStation 2 pod postacią remake'a.

Wydarzenia rozpoczynające serię rozgrywają się w Teito, Imperialnej Stolicy Tokio, gdzie wojskowy Ichiro Ogami przejmuje dowództwo nad Dywizją Kwiatów - tajnym oddziałem Cesarskich Sił Bojowych przystosowanym do walki z tajemniczymi najeźdźcami zrzeszonymi pod organizacją Hive of Darkness. Początkowe zdziwienie siedzibą jednostki będącą teatrem oraz pierwszymi obowiązkami kontrolera biletów szybko ustępuje gotowości do walki, kiedy to podczas jednego z przedstawień dochodzi do ataku na Teito Tower, gdzie Ogami spełnia się w roli dowódcy za sterami Koubu - zasilanym parą olbrzymim robotem. Wraz z nowo poznanymi członkiniami Dywizji Kwiatów, Sakurą Shinguji i Ayame Fujiedą, Ogami będzie musiał przeciwstawić się kolejnym ofensywom Hive of Darkness.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tytuł określany jest przez twórców jako "dramatic adventure game", co stanowi połączenie dwóch przeplatających się trybów gry: Adventure Mode oraz Battle Mode. W tym pierwszym poruszamy się postacią Ichiro po mapie teatru lub miasta i wchodzimy w interakcje z kolejnymi postaciami za pomocą systemu Live Interactive Picture System (LIPS). System ten przypomina budową nowele graficzne, ponieważ w zależności od decyzji, jakie podejmiemy podczas okraszonych animowanymi wstawkami scenek zależeć będą nasze stosunki z resztą kobiet z drużyny, co wpłynie nie tylko na ich efektywność w walce, ale także zakończenie, którego doczekamy się po ostatniej misji w grze. Z kolei podczas Battle Mode gra zabiera nas na ukazane w rzucie izometrycznym mapy, na których wydajemy rozkazy poszczególnym członkom drużyny obsługujących roboty Koubu. Odzwierciedlenie znajdują tutaj uzyskane podczas scenek LIPS Trust Points, czyli punkty zaufania, jakim darzą Ichiro bohaterki - jeżeli będą one wysokie, jednostka będzie podczas potyczek operować lepiej, jeśli niskie - gorzej. Podobnie spadać one będą w razie zniszczenia robota danej postaci.

Przed pojawieniem się głównego menu, gra prosi o załadowanie stanu gry do utworzenia menu A Long Day. Jest to oparta na naszym progresie interaktywna galeria, w której znajdziemy nie tylko streszczenie meandrów fabuły, ale też obejrzymy już odblokowane scenki, zagramy w minigierki oraz odsłuchamy tematów muzycznych. Menu to obecne będzie też w kolejnych odsłonach serii, a posiadanie ich zapisanego stanu gry odblokuje także materiały z poprzednich gier.

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper