Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Ocena wg platformy:

PS3 7.5
X360 5.2
PS Vita 6.1
PS2 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami JPN (KCEJ) / Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
17.11.2004
Europa:
04.03.2005
Polska:
04.03.2005
Producent:
Konami JPN (KCEJ) / Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
17.11.2004
Europa:
04.03.2005
Polska:
04.03.2005

Metal Gear Solid 3: Snake Eater - opis gry

Metal Gear Solid 3: Snake Eater jest grą akcji z elementami stealth wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Konami w marcu 2005 roku na konsolę PlayStation 2. Dwa lata później ukazała się rozszerzona edycja „trójki” z podtytułem Subsistence, a z czasem wersja 3D na Nintendo 3DS oraz HD razem z MGS 2 i Peace Walker w MGS HD Collection.

Akcja Metal Gear Solid 3: Snake Eater przenosi gracza do 1964 roku, w okres Zimnej Wojny. Młody agent FOX, Naked Snake, zostaje wysłany do radzieckiej dżungli z misją przechwycenia genialnego naukowca, Nikolaia Sokolova. Kiedy wydaje się, że zadanie Snake’a zakończy się sukcesem, akcję przerywa The Boss, mentorka Snake’a, która zdradza Stany Zjednoczone, przechodząc na stronę ZSRR. Młody żołnierz uchodzi jednak z życiem i wraca do kraju, a już tydzień później ponownie wyrusza do radzieckich lasów z misją Snake Eater, która polega na wyeliminowaniu zdrajcy, zneutralizowaniu Shagohoda (maszyny stworzonej przez Sokolova) oraz pozbyciu się Volgina, na stronę którego przeszła The Boss. W przypadku klęski Snake’a, świat może czekać nawet III wojna światowa.

Podobnie jak miało to miejsce w oryginale i „dwójce”, Snake Eater jest trzecioosobową grą akcji z kamerą przedstawiającą wydarzenia z lotu ptaka. Trzon rozgrywki się nie zmienił, zatem głównym zadaniem gracza jest pozostawanie w ukryciu, działanie z zaskoczenia oraz unikanie patrolujących pakistańską dżunglę radzieckich żołnierzy. W związku z tym, iż zmieniło się środowisko gry, mechanika zabawy została rozbudowana. Aby przeżyć w niegościnnej dżungli należy się pożywiać oraz pozostawać w ukryciu. System kamuflaży oraz zdobyty pokarm wyświetlają się w momencie, gdy gracz zatrzyma rozgrywkę i wybierze interesującą go opcję w menu. Naked Snake dysponuje CQC, czyli techniką walki w zwarciu, gdzie o tym, co chcemy zrobić z pochwyconym przeciwnikiem, decydujemy, wybierając jedną spośród kilku możliwości (ogłuszenie, podcięcie gardła, wykorzystanie oponenta jako żywą tarczę). Mocną stroną MGS 3 są liczne walki z bossami. Gameplayowe pomysły na starcia idą w parze z wyjątkową otoczką, która czyni je jednymi z najbardziej niesamowitych w dziejach gier. Dodatkowym trybem jest Snake vs. Monkey, w którym zadaniem gracza jest schwytać dokuczliwe małpy z serii Ape Escape - Łap Małpy.

Oprawa graficzna w Metal Gear Solid 3: Snake Eater to najwyższa półka gier na PlayStation 2. Radziecka dżungla, modele postaci, przywiązanie do szczegółów - wszystko w „trójce” stoi na najwyższym poziomie. Za podniosłą ścieżkę muzyczną po raz drugi w serii odpowiada Harry Gregson-Williams, a w rolę Naked Snake’a wcielił się oczywiście David Hayter.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Komentarze (131)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper