Sweet Fuse: At Your Side

Sweet Fuse: At Your Side

5,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 5.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Idea Factory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Premiery
Świat:
14.06.2012
Europa:
28.08.2013
Producent:
Idea Factory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Premiery
Świat:
14.06.2012
Europa:
28.08.2013

Sweet Fuse: At Your Side - opis gry

Sweet Fuse: At Your Side (w Japonii znana pod nazwą Bomb Decision - Bakudan Hangan) jest powieścią graficzną w konwencji otome, wydaną w czerwcu 2012 na konsolę PlayStation Portable. Za developing odpowiedzialne były studia Idea Factory oraz Comcept, a za wydanie na rynkach zachodnich - firma Aksys Games. W grze występuje postać Keijiego Inafune, założyciela Comceptu.

Historia zabiera nas do Gameatorium - nowootwartego parku rozgrywki autorstwa Keijiego Inafune, w którym głównymi atrakcjami są nie zwyczajowe takim instytucjom diabelskie młyny czy karuzele, a automaty oparte o znane z gier video pomysły. Jego przemowę podczas uroczystego otwarcia przerywa jednak pojawienie się Lorda Hogsteina - tajemniczego, złowieszczego prosiaka w czerwonych okularach. Oznajmia on, że przejął kontrolę nad całym parkiem i jeżeli uwięzieni w nim uczestnicy nie zmierzą się w ciągu siedmiu dni z kompletem czekających na nich wyzwań - cały kompleks wyleci w powietrze. Wyzwanie złoczyńcy podejmuje Saki Inafune - siostrzenica pana Inafune, która wraz z grupą towarzyszących jej młodych mężczyzn chce wydostać się z parku i odkryć tożsamość Hogsteina.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra zalicza się do gatunku powieści graficznych (visual novel) w konwencji otome - co oznacza, że zamiast bohatera otoczonego wianuszkiem dziewczyn do czynienia mamy z młodą dziewczyną otoczoną gromadą zabiegających o jej wdzięki młodzieńców. Tych jest sześciu, a ich wiek i usposobienie potrafią się między sobą znacznie różnić: Subaru Shidou to stateczny inspektor policji, Kouta Meoshi to aspołeczny shut-in zafascynowany grami video, Ayumy Shirabe jest żądnym sensacji dziennikarzem, Kimimaru Urabe przepowiada przyszłość w Shinjuku a Ryusei Mitarashi pracuje w host clubie w Ginzie. Na przestrzeni gry, wskutek naszych wyborów, ocieplać się będą nasze stosunki z każdym z bohaterów i jeżeli osiągną one wystarczająco wysoki poziom, gra skieruje swoje tory ku poświęconemu im zakończeniu. Każda postać oferuje dwa takie zakończenia (w sumie jest ich 12 + jedno "prawdziwe") oraz rzuca światło na inny aspekt fabularny, do pełnego poznania historii potrzebne więc będzie zaliczenie wszystkich dostępnych ścieżek.

Podczas rozwiązywania kolejnych zagadek główni bohaterowie będą musieli wyczerpać opcje dialogowe z nią związane, aby dojść do rozwiązania. Jeżeli to zawiedzie, gracz będzie mógł aktywować tzw. Explosive Insight - specjalną umiejętność Saki, podczas której musi ona wybrać trzy wyrażenia z całego zestawu dość ogólnikowych słów. Jeżeli przynajmniej jedno z nich okaże się trafne, dziewczyna rozpocznie rozwiązywanie problemu, co często związane będzie z podniesieniem poziomu sympatii jednego z chłopaków. W wybranych przypadkach będziemy mogli także wybrać, czy Saki ma na daną sytuację zareagować gniewem, czy też siedzieć cicho - w zależności od naszego wyboru dojdzie do dalszej zmiany poziomów sympatii nie tylko względem rozmówcy, ale też resztą obecnych towarzyszy.

Sweet Fuse było ostatnim pudełkowym wydaniem gry dla PlayStation Portable, która pojawiła się na amerykańskim rynku.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper