7th Dragon 2020 (PSP)

7th Dragon 2020 (PSP)

7th Dragon 2020
  • Producent: Imageepoch
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.11.2011
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Ocena społeczności

7.14 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

7th Dragon 2020 jest japońskim RPG w konwencji dungeon crawlera, wydanym w trzecim kwartale 2011 r. na konsolę PlayStation Portable. Za developing odpowiedzialne było studio Image Epoch, a za dystrybucję na terenie Japonii - firma Sega.

Przedstawiona w grze historia dzieje się w Tokio w czasach teraźniejszych, które wskutek nieznanej anomalii przeżywa teraz oblężenie ze strony gigantycznych smoków i innych fantastycznych stworzeń. Oddziały Japońskich Sił Samoobrony (JSDF) są bezradne wobec całych fal nacierających monstrów, od gracza i jego drużyny zależy więc przywrócenie porządku w mieście.

Sposób prowadzenia rozgrywki przypomina inne nastawione rozwój postaci serie dungeon crawlerów, jak Class of Heroes czy DSowe odsłony Etrian Odyssey. Grę rozpoczynamy od stworzenia trzyosobowej drużyny z pięciu dostępnych klas zawodowych (w oryginale było to 5 postaci i 7 klas) w taki sposób, aby utworzyły one zbalansowany skład zdolny przebijać się przez kolejne poziomy miejskich lochów. Do klas tych zalicza się ściągający na siebie wrogie razy Destroyer, mocny Samurai obniżający ich parametry, gibki Trickster zadający szereg negatywnych statusów oraz nastawiony na leczenie Hacker. Każda klasa poza umiejętnościami wchodzącymi w zakres ich specjalności potrafi także wyzwalać efekty wspomagające któryś z innych zawodów, co zachęca do kombinowania z ustawieniami drużyny i wyszukiwania synergii między kolejnymi jej członkami. W razie potrzeby możliwa jest także zmiana już wyćwiczonej klasy na inną, gdzie za cenę zredukowania o połowę aktualnego poziomu doświadczenia możliwe jest rozlokowanie od nowa wszystkich zdobytych Skill Pointów. Ponieważ SP są otrzymywane po każdej walce zamiast wyłącznie podczas awansów na kolejne poziomy, możliwe jest maksymalne ulepszenie wszystkich dostępnych zdolności. Te podzielone są na dwa drzewka rozwoju dla każdej klasy, a podążanie za ścieżką fabularną pozwoli na odblokowanie kolejnych ich poziomów.

Tytuł poza standardowym wyborem tematów przewodnich oferuje także alternatywną ścieżkę dźwiękową, złożoną z piosenek wykonywanych przez Vocaloidowych artystów, m.in. sasakure.UK oraz Hatsune Miku, która pojawia się także w samej grze.

W celu skrócenia czasu ładowania poszczególnych walk, możliwa jest także częściowa instalacja potrzebnych plików na karcie pamięci konsoli (ok. 1GB wymaganego miejsca).


Opis opracował: Daaku
Podobne gry