Tales of the Heroes: Twin Brave
535V

Tales of the Heroes: Twin Brave

Tales of the Heroes: Twin Brave
  • Premiery
  • Świat: 23.02.2012
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka chodzona, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Tales of the Heroes: Twin Brave jest grą action-RPG skupiającą w sobie postacie znane z serii "Tales of...", wydaną w lutym 2012 r. na konsolę PlayStation Portable. Za jej developing odpowiadało Namco Tales Studio, za wydanie na terenie Japonii - Bandai Namco Games.

Galeria - Tales of the Heroes: Twin Brave
  • Tales of the Heroes: Twin Brave
  • Tales of the Heroes: Twin Brave
  • Tales of the Heroes: Twin Brave
  • Tales of the Heroes: Twin Brave
  • Tales of the Heroes: Twin Brave
  • Tales of the Heroes: Twin Brave

Gra porzuca zastosowany w większości odsłon serii system walki Linear Motion Battle System, idąc zamiast tego w kierunku rozwiązań znanych z serii Dynasty Warriors od Koei (oraz innych przedstawicieli gatunku musou). Podstawą rozgrywki jest więc wybór interesującego nas zawodnika (wspomaganego kierowanym AI partnerem), którym zaliczyć będziemy musieli kolejne duże obszary wypełnione tabunami szeregowych przeciwników i zakończone pilnującym wyjścia bossem. Głównym mechanizmem wyprowadzania ataków zawiaduje jednak Aggressive Chain Capacity (A.CC). Są to punkty zużywane podczas wykonywania silniejszych technik-artów, a uzupełniane poprzez zwyczajne ataki oraz wymierzone bloki Just Guard. Pokonywanie kolejnych fal wrogów napełnia dwa towarzyszące bohaterowi wskaźniki: Partner Gauge oraz Limit Gauge. Wykorzystanie tego pierwszego aktywuje tryb Twin Brave, w którym obie postacie poruszają się i atakują znacznie szybciej, z kolei ten drugi pozwoli nam na wejście w Over Limit zwiększający siłę naszych ataków oraz pozwalający na czasowe łączenie ich bez zużywania A.CC. W tym trybie możliwe do użycia są techniki Mystic Artes, które każda postać może wykupić na ścieżce rozwoju.

Głównym trybem rozgrywki jest Story Mode, w którym korzystając z odgórnie ustalonej pary bohaterów wypełniamy kolejne misje mniej lub bardziej inspirowane wydarzeniami znanymi z właściwej im odsłony serii. Misje dzielą się na dwa typy: Serious Scenarios konieczne do dalszego rozwoju fabuły oraz Comical Scenarios niewpływające na jej przebieg i stanowiące bardziej chwilę wytchnienia. Poza trybem fabularnym gra oferuje także Free Mode (zaliczanie dowolnej misji dowolną parą postaci), Tournament (seria drabinkowych pojedynków między parami), Score Attack (scenariusze wykonywane na czas i oceniane po skończeniu) oraz Extreme (zestaw wyzwań wymagających przestrzegania ustalonych zasad).

W grze znajduje się ponad 30 postaci znanych z 15 odsłon serii "Tales of...", z czego trzy dodatkowe zostaną odblokowane po spełnieniu określonych warunków w jednym z trybów gry. Do grywalnych par bohaterów zaliczają się Cress Albane i Chester Burklight (Tales of Phantasia, Super Nintendo), Stahn Aileron i Leon Magnus (Tales of Destiny, PlayStation), Lloyd Irving i Zelos Wilder (Tales of Symphonia, GameCube), Luke fon Fabre i Guy Cecil (Tales of the Abyss, PlayStation Portable), Yuri Lowell i Flyn Scifo (Tales of Vesperia, Xbox 360), Asbel Lhant i Cheria Barnes (Tales of Graces, PlayStation 3) oraz Jude Mathis i Milla Maxwell (Tales of Xillia, PlayStation 3). 


Opis opracował: Daaku