Lifeline

Lifeline

7,7
3 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sony Computer Entertainment Inc.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Horror
Premiery
Świat:
30.01.2003
Producent:
Sony Computer Entertainment Inc.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Horror
Premiery
Świat:
30.01.2003

Lifeline - opis gry

Lifeline (w Japonii zwane pod nazwą "Operator's Side") jest wykorzystującą mikrofon przygodową grą akcji z elementami survival horroru, wydaną w styczniu 2003 na konsolę PlayStation 2. Za developing odpowiedzialne było Sony Computer Entertainment Inc., a za dystrubucję - ponownie SCEI (Japonia) oraz Konami (Ameryka Północna). 

Akcja Lifeline dzieje się w niedalekiej przyszłości roku 2029, kiedy ludzkość zdołała oswoić się z przestrzenią kosmiczną na tyle, aby wybudować wokół ziemskiej orbity Stacje Kosmiczne. To właśnie na jednej z nich, w nowo otwartym hotelu trwa aktualnie bankiet z okazji Bożego Narodzenia. Zabawa trwa w najlepsze, kiedy Stacja zostaje zaatakowana przez hordy krwiożerczych bestii, które błyskawicznie zaczynają siać spustoszenie wśród zebranych gości. W zaistniałym chaosie i panice Gracz oddziela się od swojej dziewczyny, Naomi, i zmuszony jest do zabarykadowania się w centrum dowodzenia całej struktury. Poprzez obecne w pokoju monitory zauważa on młodą kelnerkę, która schroniła się przez zagrożeniem w jednej z więziennych cel...

Dalsza część tekstu pod wideo

W tym momencie do akcji wkracza gracz, którego zadaniem będzie przeprowadzenie dziewczyny przez opanowaną przez najeźdźców stację kosmiczną oraz doprowadzenie ich obojga do kapsuły ratunkowej. Dokonać tego będzie musiał za pomocą systemu monitoringu centrum dowodzenia oraz dołączanego do gry mikrofonu, przez który wydawał będzie Rio (imię kelnerki) komendy głosowe sugerujące, co ma robić dalej. Oferowany przez grę system rozpoznawania mowy, w połączeniu z rozbudowaną sztuczną inteligencją bohaterki, pozwala jej na wykonanie ponad 500 czynności. Najczęściej używane i najpotrzebniejsze z nich w rodzaju "Hurry" ("pospiesz się"), "Stop" ("zatrzymaj się"), "Dodge" ("wykonaj unik") czy "Turn Left" ("skręć w lewo") wyszczególnione zostały w menu gry, natrafimy na nie także podczas rozgrywki. Oprócz eksploracji, rozwiązywania zagadek czy rozmów z nielicznymi pozostałymi przy życiu NPCami, będziemy także wspomagać Rio podczas walk z panoszącymi się po korytarzach potworami. Sama dziewczyna jest uzbrojona, nam pozostanie więc wskazywanie jej celów oraz części ciała, w które ma strzelać. Poza wydawaniem instrukcji, w niektórych fragmentach będziemy się także angażować w niezobowiązujące rozmowy, aby zacieśnić więzy z Rio i lepiej ją poznać. Twórcy gry ukryli w liście komend pewne "easter eggi", przy których możemy kazać bohaterce np. zaszczekać albo powiedzieć coś o podkładającej jej głos lektorce.

Lifeline spotkało się z mieszanymi opiniami od różnych periodyków i serwisów branżowych (średnia 61/100 w agregatorze Metacritic). Główną i jednocześnie najpoważniejszą wadą gry była niedoskonałość systemu rozpoznawania głosu, przez który Rio nie potrafiła wykonać właściwej czynności, której od niej oczekiwaliśmy, a niektóre komendy wymagały odpowiedniej intonacji oraz szybkości wypowiedzenia w celu zadziałania. W samej Japonii jednak sprzedaż była wystarczająco wysoka, aby zapewnić grze wznowienie w taniej serii klasyków Greatest Hits, także w zestawie z dedykowanym grze mikrofonem. Podobny bundle nie został nigdy wydany na Zachodzie.

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper