Astonishia Story
476V

Astonishia Story

Astonishia Story
  • Premiery
  • Świat: 12.08.2005
  • Europa: 07.01.2010
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 7

Astonishia Story jest japońską grą tRPG wydaną w 2005 r. na konsolę PlayStation Portable. Za developing odpowiadało wywodzące się z Korei Południowej studio Sonnori, a za dystrybucję na terenie Korei, Japonii i rynków zachodnich odpowiadały kolejno Sonnori, Sega oraz Ubisoft.

 

Galeria - Astonishia Story
  • Astonishia Story
  • Astonishia Story
  • Astonishia Story
  • Astonishia Story

Historia przedstawiona w grze bierze swój początek z wydarzeń mających miejsce 100 lat temu. Wtedy to zapewniające rasie elfów długowieczność Drzewo Życia obumarło, a sami jej przedstawiciele zaczęli gwałtownie starzeć się i umierać. W obliczu zagrożenia królowa elfów, Brimhil, zrzekła się swego daru wiecznej młodości, aby ponownie wskrzesić magiczne drzewo. Akcja gry ma miejsce cały wiek później, kiedy o bohaterskim czynie królowej wszyscy zdążyli już zapomnieć, a same elfy stały się rasą powszechnie pogardzaną i uciskaną. Młody rycerz, sir Lloyd von Roiental, otrzymuje od króla misję dostarczenia w inne miejsce świętego artefaktu zwanego Różdżką Kinana. Jego orszak staje się jednak ofiarą zasadzki zastawionej przez półelfa Francisa de la Crossa, wskutek czego różdżka zostaje skradziona, a sam Lloyd ledwo uchodzi z życiem. Po odzyskaniu sił młodzian rusza w pościg za złodziejem, nie wiedząc, że pracuje on na zlecenie aktualnej królowej elfów, pragnącej przy pomocy artefaktu zapewnić sobie nie tyle wieczną młodość, co wieczne życie...

Tak rozpoczyna się rozpisana na ok. 15 godzin przygoda, podczas której Lloyd napotka na swojej drodze szereg postaci pobocznych, które towarzyszyć mu będą w jego wędrówce. Zaliczać się do nich będą elfia czarodziejka Ylenne, krasnoludzki kupiec Rendalf, sprzeciwiający się dyskryminacji magiczny mnich Akra, znający starożytny język elfów łucznik Jenas czy asakańskiej krwi wojownik Hataik. Każde z nich przynależy do konkretnej klasy postaci, której wachlarz umiejętności oraz droga rozwoju będą podstawą odpowiedniego balansu drużyny. Trzonem rozgrywki jest podróżowanie po mapie świata pomiędzy kolejnymi lokacjami, w których Lloyd może przyłączyć do drużyny kolejnego sprzymierzeńca oraz pchnąć do przodu fabułę. Na drodze do kolejnych celów podróży stać nam będą widoczne na mapie sylwetki potworów, na które wejście zainicjuje rozgrywaną w systemie turowym walkę. Będziemy mogli kontrolować w nich wybrane przez nas postacie tak, aby po wykonaniu własnego ruchu na izometrycznej mapce mogły wykonać one czynności w rodzaju ataku fizycznego, umiejętności, użycia przedmiotu czy też próby ucieczki. Nieco większym wyzwaniem względem potyczek na mapie świata są te prowadzone w głębi lochów - walki są one generowane losowo, a przy wyjściu z każdego lochu czekać będzie na nas boss.

Gra jest konsolowym portem Astonishia Story R, będącego wydanym na GP32 (2002 r.), platformy Windows oraz mobilne (2004 r.) remake'iem oryginału znanego z MS-DOS (1994).  Dostępna na PlayStation Portable wersja licencjonowana przez Ubisoft cierpi z powodu niechlujnego, pełnego błędów gramatycznych tłumaczenia.


Opis opracował: Daaku