Metal Gear Solid: Peace Walker

Metal Gear Solid: Peace Walker

Ocena wg platformy:

PS3 7.5
X360 7.2
PSP 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Skradanka
Śr. czas:
43 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
29.04.2010
Europa:
18.06.2010
Polska:
18.06.2010
Producent:
Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Skradanka
Śr. czas:
43 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
29.04.2010
Europa:
18.06.2010
Polska:
18.06.2010

Recenzja redakcji

Recenzja: Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP)
8.0
Recenzja: Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP)

Metal Gear Solid: Peace Walker - opis gry

Metal Gear Solid: Peace Walker wydany 2010 roku na konsolę PSP, jest drugą kanoniczną odsłoną serii dedykowaną przenośnemu systemowi Sony, pochodzącą spod dłuta Kojima Productions. Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniej części, Metal Gear Solid: Portable Ops, także tutaj przemodelowano sposób rozgrywki znany z konsol stacjonarnych.

Metal Gear Solid: Peace Walker stanowi kontynuację wydanego w 2004 roku Metal Gear Solid 3: Snake Eater, przenosząc gracza do 1974 roku na Kostarykę. Wykładowca uniwersytetu w San Jose prof. Ramon Galvez oraz jego nastoletnia uczennica Paz proszą o pomoc Naked Snake’a, znanego teraz jako Big Boss. Na teren zdemilitaryzowanej Kostaryki wkroczyły niezidentyfikowane siły zbrojne, a ich pochodzenie i cel stanowią niewiadomą. Jednak do przyjęcia zlecenia nie przekonała Big Bossa ani oferowana przez profesora morska baza operacyjna, ani prośby Paz o ratunek dla kraju bez armii. Snake wyrusza, aby rozwiązać zagadkę pewnego nagrania, na którym zarejestrowano głos znajomej postaci. Nagrania, na którym przemawia dawna mentorka Snake’a - The Boss...

Gra swoją konstrukcją przypomina serialową formułę, w której misje podzielone zostały na mniejsze fragmenty, aby jak najlepiej przystosować grę do charakterystyki konsoli przenośnej. Peace Walker rozbudowuje elementy znane ze starszych odsłon, jak również dodaje wiele od siebie. Punktem wyjściowym, z którego gracz rozpoczyna zabawę, jest Baza-Matka. To z jej poziomu gracz decyduje, na jaki rodzaj misji się uda. A tych jest zatrzęsienie. Oprócz zadań popychających fabułę do przodu, twórcy udostępnili szereg misji pobocznych, które podzielić można na trzy typy: te polegające na cichej infiltracji, walki z mechami oraz uzbrojonymi pojazdami, jak również na pozór zupełnie oderwane od świata Metal Gear Solid umilacze, z których przed szereg zdecydowanie wybijają się polowania na stwory znane z hitu Capcom - Monster Hunter. Z części pokonanych maszyn można skonstruować własnego Metal Geara, a już zupełnym novum w skali serii jest możliwość przechodzenia gry w trybie kooperacji nawet z trzema graczami.

Dzieło Hideo Kojimy tradycyjnie już ubrano w piękną szatę graficzną oraz dźwiękową, oddając graczom jedną z najładniejszych pozycji na PSP. Paradoksalnie, to Metal Gear Solid dedykowany na przenośny sprzęt, jest tą odsłoną flagowej serii Konami, która bogactwem treści gwarantuje największe doznanie w obrębie słynnego IP.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Metal Gear Solid: Peace Walker

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper