Agatha Christie: The ABC Murders
2993V

Agatha Christie: The ABC Murders

Agatha Christie: The ABC Murders
  • Producent: Microids
  • Wydawca: Microids
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 04.02.2016
  • Europa: 04.02.2016
  • Polska: 12.02.2016
  • Gatunek: Przygodowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • przemoc

Agatha Christie: The ABC Murders to gra przygodowa typu point-and-click wyprodukowana i wydana przez firmę Microids na komputery osobiste, urządzenia mobilne oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Fabułę produkcji oparto na jednej z książek Christie.

Gra, która jest zarazem pierwszą częścią serii, podobnie jak książka przedstawia perypetie detektywa Hercule Poirota. Akcja dzieje się w Londynie w połowie lat 30. ubiegłego wieku. Poirot otrzymuje pewnego dnia list od tajemniczego nadawcy podpisującego się jako A.B.C. Informuje on detektywa, że w dniu 21 czerwca zostanie popełniona zbrodnia, wskazując także miejsce jej popełnienia. Początkowo Poirot bierze donos za żart, ale wkrótce okazuje się, że zapowiadane morderstwo faktycznie zostało popełnione.

Rozgrywkę podzielono tutaj na kilka podstawowych kategorii czynności. Pierwszą z nich jest spacerowanie po danej lokacji i wyszukiwanie przydatnych informacji, które następnie możemy wydobyć na parę sposobów. Podczas tak zwanej „obserwacji”, naszym celem jest takie kierowanie kursorem, aby belgijski mistrz spostrzegawczości dojrzał to, czego inni nie widzą. Przyglądamy się wtedy danemu wycinkowi pomieszczenia, osobie z którą chcemy pogadać, a także pojedynczym przedmiotom.

Kolejną metodą pozyskiwania danych jest analiza wybranych miejsc. Najeżdżamy wtedy wskaźnikiem na kilka wyznaczonych elementów, które Poirot komentuje i wysuwa następnie cenne wnioski. Na przykład stwierdza, czy ofiara była przodem, czy tyłem do napastnika, czy została zaatakowana z zaskoczenia, czy pozostawiono ślady krwi, a jak tak, to na co one wskazują. Od czasu do czasu trafimy też na zagadki.

Oczywiście każdy szanujący się detektyw musi również przesłuchać wszystkich świadków jak i podejrzanych. W dziele Microids dialogi skonstruowano tak, aby pozostawić nam prowizoryczną swobodę wyboru. Możemy zatem zadać rozmówcy pytanie łagodnie, bądź po chamsku, zasugerować mu, iż myślimy o nim jako o podejrzanym, świrze, a nawet i skończonym pijaku, który nie pamięta co robił przez ostatnią noc. W zdecydowanej większości przypadków wybory nie mają wpływu na bieg wydarzeń.

Recenzje

Podobne gry