SKLEP
Doom II: Hell on Earth (PC)

Doom II: Hell on Earth (PC)

Doom II: Hell on Earth
  • Wydawca: GT Interactive Software
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 30.09.1994
  • Europa: 10.10.1994
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Horror
  • Liczba graczy: 1-4
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Ocena społeczności

8.822 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Doom II: Hell on Earth to strzelanina FPP stworzona przez idSoftware i wydana przez GT Interactive Software na komputery osobiste w 1994 roku oraz na konsolkę Game Boy Advance w 2002 roku. Gra jest kontynuacją walki bezimiennego komandosa z hordą przerażających demonów.

Akcja gry dzieje się zaraz po wydarzeniach z pierwszej części serii. Po zakończeniu misji na Marsie, bezimienny komandos wraca na swoją ojczystą planetę, czyli Ziemię. Jednak zamiast zastać tam spokój, to dowiaduje się, że okrutne demony dotarły nawet tutaj. Celem ludzi, którzy przeżyli atak potworów, jest ucieczka z rodzimej ziemi za pomocą statku kosmicznego i znalezienie miejsca, gdzie mogliby stworzyć nową cywilizację. Jedyny taki pojazd należy do obcych, więc nie pozostaje im nic innego jak walka na śmierć i życie. Główny protagonista po raz drugi musi się zmierzyć ze swoim koszmarem.

Rozgrywka w Doom II zbytnio się nie zmieniła względem poprzednika. Wciąż głównymi elementami gry są walki z potworami; szukanie kluczy; zbieranie apteczek, amunicji, broni, czasowych umiejętności (np. szał, dzięki którego atak pięścią jest znacznie silniejszy) czy wzmocnień pancerza; oraz omijanie pułapek, które mogą spowodować szybką śmierć naszego bohatera. Jedynymi nowościami w tejże części serii są większe mapy, ulepszony tryb multiplayer oraz nowi przeciwnicy - Hell Knight, Pain Elemental, Mancubus, Revenant, Arachnotron oraz Arch-Vile. Finałowym bossem tejże produkcji jest "Icon of Sin" - gigantyczna ściana z wizerunkiem czaszki kozła, której umiejętnością jest wzywanie różnych demonów.

Ciekawym elementem w Doomie II jest fakt, że zamiast trzech różnych etapów (tak jak to było w pierwszej części) mamy tylko jeden, ale za to olbrzymi. Dodatkowo jeszcze co kilka poziomów pojawia się tekst, który opisuje progres tejże historii. Warto tu też wspomnieć o dwóch rozszerzeniach do gry (Master Levels for Doom II i No Rest for the Living), które zawierają kilka nowych poziomów. Za to pierwsze odpowiadają główni twórcy (czyli idSoftware), natomiast autorem tego drugiego jest Nerve Software - firma odpowiedzialna za port na konsolę Xbox 360 (ten dodatek jest również dostępny w wersji Doom Classic Complete oraz Doom 3 BFG Edition).

Oprawa audio-wizualna jest w sumie taka sama jak w poprzedniej części. W obecnych czasach gra może trochę odstraszać swoim wyglądem, ale w dniu swojej premiery robiła całkiem niezłe wrażenie. Tytuł ogólnie przyjął się pozytywnie wśród recenzentów i graczy, czego dowodem było pojawienie się potem kolejnych gier z tegoż uniwersum.


Opis opracował: krzychu007
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme