Jump Super Stars

Jump Super Stars

4,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

DS 4.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Ganbarion
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
08.08.2005
Producent:
Ganbarion
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
08.08.2005

Jump Super Stars - opis gry

Jump Super Stars jest dwuwymiarową bijatyką z gatunku battle royale opartą o serie mangi znane z tygodnika Shonen Jump, wydaną w sierpniu 2005 r. na konsolę Nintendo DS. Za developing odpowiedzialne było studio Ganbarion, a za dystrybucję - firmy Nintendo (Japonia) oraz Tommo Inc (Ameryka Północna, z ostrzeżeniem o japońskiej wersji językowej).

Zastosowany w grze system walki opiera się na rozwiązaniach znanych z innych bijatyk battle royale (serie Super Smash Bros., Digimon Battle Spirit). Każda z 75 misji prowadzona jest na dwuwymiarowej, przeważnie wielopoziomowej planszy, na której walczymy wybranymi przez nas postaciami przeciwko rywalom kierowanym przez komputer. Podstawą to tworzenia ciosów jest przycisk ataku, którego wciśnięcie w wyznaczonej pozycji (np. podczas skoku, opadając itp.) lub połączenie z przyciskiem kierunkowym zaowocuje innym wykonanym atakiem. Poza standardowymi ciosami oraz ich kombinacjami każda postać ma do dyspozycji skok, blok oraz atak specjalny, do którego wyprowadzenia konieczne jest uprzednie zapełnienie specjalnego paska. Misja zostaje zakończona sukcesem przeważnie w momencie, kiedy pokonamy wszystkich wyznaczonych przeciwników, samemu zachowując co najmniej jedną postać.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka podzielona jest między dwa ekrany konsoli - górny to tzw. Battle Screen, na którym bierzemy udział w walkach, a dolny to tzw. Koma Screen, czyli plansza, na którą nakładamy interesujące nas panele komiksu (z japońskiego właśnie "koma"). Komy dzielą się na trzy kategorie: bitewne (zajmujące najwięcej paneli, to nimi będziemy walczyć na Battle Screenie), asystujące (zajmujące mniej miejsca, a pojawiające się obok tych bitewnych, aby je uleczyć czy przyjąć skierowany na nie atak) oraz wspomagające (najmniejsze, nieobecne w walce, ale oferujące przydatne efekty). Każdą komę aktywuje się z poziomu ekranu dotykowego, zwyczajnie stukając w nią palcem lub stylusem. Jeżeli na panelu znajdą się obok siebie dwie komy pochodzące z tej samej serii komiksu, dojdzie między nimi do "kompatybilności", a ich efekty zostaną podniesione, np. poprzez dłuższy pasek życia czy więcej segmentów dla dostępnych ataków specjalnych. Gracz może zapisywać wypróbowane już schematy paneli w postaci talii, które może potem przesyłać innym graczom. Dostępne są także oferowane przez samą grę, predefiniowane talie tematyczne, nie można ich jednak ani usuwać, ani w żaden sposób modyfikować.

Podczas kolejnych misji przejmiemy kontrolę nad 34 postaciami znanymi z 27 serii komiksów manga, które przewinęły się przez łamy przeznaczone dla młodzieży japońskiego magazynu komiksowego Shonen Jump. Do najpopularniejszych z nich zaliczają się m.in. Bleach (gryalny Ichigo Kurosaki), Dragon Ball (grywalni Son Goku, Son Gohan, Vegeta, Piccolo, Gotenks), Gintama (grywalny Gintoki Sakata), Hunter X Hunter (grywalny Gon Freecss), JoJo's Bizarre Adventure (grywalni Jotaro Kujo + Star Platinum i Dio Brando + The World), Naruto (grywalni Naruto Uzumaki, Sasuke Uchiha, Sakura Haruno i Kakashi Hatake), One Piece (grywalni Mokney D. Luffy, Roronoa Zoro, Nami, Sanji, Nico Robin), Shaman King (grywalni Yoh Asakura i Anna Kyoyama) czy Yu-Gi-Oh! (grywalny Yugi Muto). Nie każda seria posiada w rosterze własnego grywalnego bohatera, są oni jednak obecni jako elementy koma.

Gra wspiera tryb walki wieloosobowej przeznaczony dla 2-4 graczy, poprzez lokalne połączenie bezprzewodowe.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper