Ys: The Oath in Felghana
653V

Ys: The Oath in Felghana

Ys: The Oath in Felghana
  • Producent: Nihon Falcom
  • Wydawca: Nihon Falcom Corporation
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 05.07.2005
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16

Ys: The Oath in Felghana jest japońską grą z gatunku action RPG wydaną w lipcu 2005 r. na komputery osobiste. Za developing odpowiedzialne było Nihon Falcom Corporation, a za dystrybucję na platformie Windows - firmy Nihon Falcom Corporation (Japonia) oraz XSEED Games (Ameryka, Europa). W kwietniu 2010 r. wydana została wersja na PlayStation Portable, a od stycznia 2011 r. można ją także pobrać z poziomu PlayStation Network.

Galeria - Ys: The Oath in Felghana
  • Ys: The Oath in Felghana
  • Ys: The Oath in Felghana
  • Ys: The Oath in Felghana
  • Ys: The Oath in Felghana
  • Ys: The Oath in Felghana
  • Ys: The Oath in Felghana

Ta odsłona stanowi tak naprawdę remake trzeciej gry z serii, Ys III: Wanderers from Ys, choć z nieznacznymi zmianami fabularnymi. Historia rozpoczyna się w trzy lata po finale Ys II: Ancient Ys Vanished - Final Chapter, kiedy to główny bohater serii, Adol Christin wraz ze swoim przyjacielem, Dogim, wracają do jego rodzinnego miasta, Redmont. Niedaleko bram wejściowych ratują z opresji Elenę - przyjaciółkę z dzieciństwa Dogiego, atakowaną przez dzikie bestie. Po dojściu na miejsce młodzi wojownicy słyszą doniesienia o nasilających się atakach demonów, mających swoją siedzibę w pobliskiej kopalni. Wdzięczny za gościnę Adol wyrusza wyplenić podziemne tunele z zagrożenia nie wiedząc, że nad wszystkim czuwa Galbalan - starożytny demon pokonany niegdyś przez legendarnego wojownika Genosa, który coraz szybciej odzyskuje swoją moc i planuje odrodzenie w krainie Felghany...

Mechanika gry opiera się na uprzednio wydanym Ys: The Ark of Napishtim, skupiając się jednak bardziej na akcji niż na charakteryzującym poprzednika zarządzaniu ekwipunkiem. Zamiast dostępnych z poziomu menu przedmiotów leczących i podnoszących statystyki, gracz odnawia teraz HP poprzez wypadające z przeciwników fiolki z miksturami, a czasowe bonusy do otrzymywanego doświadczenia otrzymuje za wyprowadzanie dłuższych, nieprzerwanych serii ataków. Wzmocnienia te tracą z czasem na sile, podtrzymywać można je jednak podczas ciągłe i szybkie prowadzenie walk. Sam Adol może podczas eksploracji skakać, atakować mieczeć, rzucać różne rodzaje czarów oraz bronić się tarczą. Dzięki znajdywanym w kolejnych lokacjach kryształom może także ładować zużywające więcej energii magicznej, ale potężniejsze wersje już znanych inkantacji, np. zamiast standardowej ognistej kuli wystrzeliwując wielki, eksplodujący pocisk. Po każdorazowym powrocie do miasta (czy to poprzez pokonanie strzegącego lokacji bossa, czy samodzielnego powrotu) znalezioną gotówkę można wydać na zakup potężniejszych broni, wytrzymalszych pancerzy czy cięższych tarcz.

Ze wszystkich wydanych wersji gry tylko port z PSP nie posiada "oficjalnego" tłumaczenia. XSEED Games chciało odbić sobie straty związane z wydaniem na konsolę przenośną tak niszowego tytułu, zamiast lokalizacji wykupując prawa do fanowskiego tłumaczenia dostępnego dla poprzednich wydań gry z komputerów osobistych.


Opis opracował: Daaku

Podobne gry