The Legend of Heroes: Trails of Zero Evolution
215V

The Legend of Heroes: Trails of Zero Evolution

The Legend of Heroes: Trails of Zero Evolution
  • Producent: Nihon Falcom
  • Wydawca: Nihon Falcom
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 18.10.2012
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12

The Legend of Heroes: Trails of Zero Evolution (w oryginale Zero no Kiseki Evolution) jest usprawnioną wersją gry Trails of Zero wchodzącej w skład duologii "The Legend of Heroes VII". Została ona wydana w październiku 2012 w Japonii na konsolę PlayStation Vita, a za developing i dystrybucję odpowiadały firmy Nihon Falcom (Japonia) i Kadokawa Games (Azja i Korea).

Oś fabularna Trails of Zero Evolution rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach z Trails in the Sky, w świecie zdominowanym przez technologię Orbment zaopatrującą ludzkość nie tylko w broń palną czy środki transportu, ale także telefony komórkowe i komputery. Akcja gry przenosi się tym razem do Crossbell City - stolicy niezależnego państwa Crossbell położonego między Imperium Erebonii a Królestwem Liberl. Oba mocarstwa pragną przyłączyć Crossbell do swoich terytoriów, a już napięte stosunki polityczne wystawia na próbę pojawienie się w okolicy syndykatów mafijnych. W celu utrzymania porządku w mieście główny bohater, Lloyd Bannings, wstępuje w szeregi grupy policyjnej Special Support Services (SSS) jako początkujący śledczy. W jego walce z przestępczością wspomagać go będą m.in. studiująca prawo Elie MacDowell, testująca nowe zdobycze technologii Tia Plato i były członek Crossbell State Guardian Force Randy Orlando.

Walki na mapie świata inicjuje się, atakując widoczne na niej podobizny potworów. Zaatakowanie jej od frontu ogłuszy na chwilę przeciwnika, pozwalając nabrać dystansu lub ominąć walkę, pozwolenie mu na zajście nas od tyłu aktywuje walkę z wrogami atakującymi jako pierwszymi, a cios w plecy potwora daje drużynie wiele korzyści, takich jak priorytet na pasku kolejności, zwiększoną szansę na obrażenia krytyczne czy możliwość wykonania Teamrusha - techniki łączonej. System walki nie różni się zbytnio od tego z poprzednich odsłon serii - każdy członek drużyny może dowolnie poruszać się po polu walki i atakować wybrane przez siebie cele atakami fizycznymi, zużywającymi EP (Ether Points) czarami lub technikami specjalnymi Craft opartymi o CP (Craft Points). Nabicie 100 CP pozwoli na przerwanie kolejności tur silnym atakiem specjalnym lub też jego znacznie silniejszą wersją, wymagającą 200 CP. Poza doświadczeniem i przedmiotami, po walkach uzyskujemy także minerały sepith służące do tworzenia kwarców (Quartz) wpływających na rozwój i umiejętności postaci. Podczas gry SSS nawiąże także kontakt z w sumie pięcioma postaciami pobocznymi, które można wcielić do drużyny lub zostawić na tyłach jako wspomagaczy. W walkach wciąż uczestniczyć mogą jedynie cztery osoby.

Wersja Evolution różni się od wydanego na PSP i PC pierwowzoru m.in. poprawioną oprawą graficzną oraz w pełni mówionymi dialogami.


Opis opracował: Daaku