Taiko no Tatsujin: V Version

Taiko no Tatsujin: V Version

8,5
2 oceny

Ocena wg platformy:

PS Vita 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bandai Namco Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Muzyczna
Premiery
Świat:
09.07.2015
Producent:
Bandai Namco Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Muzyczna
Premiery
Świat:
09.07.2015

Taiko no Tatsujin: V Version - opis gry

Taiko no Tatsujin jest kolejną odsłoną wywodzącej się z automatów arcade serii gier rytmicznych. Ukazała się ona w lipcu 2015 r. na konsolę PlayStation Vita (stąd "V" w tytule), a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadało Bandai Namco Games.

V Version jest pierwszą edycją serii w oprawie HD wydaną na system Sony (poprzednie edycje ukazywały się do tego czasu głównie na Nintendo 3DS oraz Nintendo Wii U). Celem gry jest odgrywanie kolejnych utworów muzycznych z dostępnej listy kawałków tak, aby trafić we wszystkie pojawiające się na pasku ikonki bębna. Ikony czerwone reprezentują uderzenia w środek membrany, a niebieskie - w jej brzeg. W ich mniejsze wariacje wystarczy uderzyć raz, w większe - dwa razy (lewa/prawa strona), w balony trzeba uderzyć malejącą na liczniku liczbę razy, a pasy pozwalają na nabicie dowolnej ich liczby celem podniesienia wyniku punktowego. Ścieżka zostaje uznana za zaliczoną w momencie, kiedy widoczny na górze ekranu pasek przejdzie z czerwonego segmentu w żółty - segment tęczowy oznacza wyjście poza maksymalny zliczany wynik. Każdy dostępny w grze utwór posiada oznaczony liczbą gwiazdek poziom trudności (1-8), do którego możemy podejść w czterech trybach: Kankan (łatwym), Futsu (średnim), Muzukashii (trudnym) oraz Oni (diabelnie trudnym). Możliwe jest także uprzednie dobranie zmieniających rozgrywkę modyfikatorów, pozwalających np. na podmianę dźwięków wydawanych podczas uderzeń, odwrócenie kolorów ikonek, a nawet ich ukrycie!

Dalsza część tekstu pod wideo

Trybem fabularnym jest tym razem Donder Quest, w którym para głównych bohaterów Katsu & Don mają pomóc wojowniczej księżniczce Maple w pokonaniu zagrażającym królestwu siłom Noise oraz stojącego na ich czele smoka, Revolution. W tym celu będą oni prowadzić walki z dzikimi bestiami w duchu gier jRPG, odwiedzać kolejne miasta, kupować zwiększający statystyki ekwipunek w sklepach oraz wykonywać questy poboczne (np. "odbierz przeciwnikowi 50% HP przed końcem piosenki").

Gra oferuje ponad 80 aranżacji popularnych utworów muzycznych podzielonych na kilka kategorii: J-Pop ("Gimme Choco!" od Babymetal, "Silent Jealousy" od X-Japan), Anime ("Star!!" z Idolm@ster Cinderella Girls, "Butter-Fly" z Digimon Adventures, "Guren no Yumiya" z Attack on Titan), Variety ("Amazing Grace", "Necrofantasia", "RAINMAKER"), Vocaloid ("Lost One no Goukoku" Neru feat. Kagamine Rin, "Senbonzakura" Hatsune Miku, "Amanojaku" GUMI), Classic ("Fantasie Impromptu" Chopina), Game Music ("Ashita e no Kodou" z The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel, "Abyss of hell" z Tekken Revolution, "Dr. WILY Stage 1" z Mega Man 2) oraz Namco Original. Nie wszystkie są dostępne na samym początku, a kolejne odblokujemy w miarę zaliczania już dostępnych kawałków lub wraz z fabułą trybu Donder Quest. Istnieje także możliwość dokupienia zupełnie nowych utworów jako DLC z poziomu PlayStation Network.

Jednym z dostępnych trybów jest Taiko Training, pozwalający przećwiczyć sekwencje uderzeń każdego utworu z możliwościami przewijania, cofania i zmiany tempa.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper