Neon Genesis Evangelion: Girlfriend of Steel (PSone)

Neon Genesis Evangelion: Girlfriend of Steel (PSone)

Neon Genesis Evangelion: Girlfriend of Steel
  • Premiery
  • Świat: 16.04.1998
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Inna, Symulacja
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Ocena społeczności

-0 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Neon Genesis Evangelion: Girlfriend of Steel to gra typu visual-novel, która została stworzona przez Gainax Network Systems oraz wydana w 1998 roku przez firmę Bandai. Produkcja bazuje na jednym z najbardziej znanych anime na świecie.

Historia Neon Genesis Evangelion zaczyna się w 2015 roku. Shinji Ikari, czternastoletni chłopak, przyjeżdża do miasta Tokyo-3 na rozkaz swojego ojca, Gendo. Przyjazd młodzieńca pokrywa się z atakiem Sachiela (jeden z aniołów, których zadaniem jest zniszczenie Ziemi) na miasto. W siedzibie organizacji NERV młody Ikari poznaje prawdziwy powód swojej obecności w tejże trochę podniszczonej metropolii - jako pilot robota typu EVA ma chronić świat przed atakami aniołów. W trakcie swoich misji poznaje inne osoby, m.in. cichą Rei Ayanami czy żywiołową Asukę Langley Soryu.

Akcja gry natomiast dzieje się w trakcie wydarzeń zawartych w anime, a konkretnie przed atakiem anioła Iruela na siedzibę organizacji NERV. Pewnego dnia w szkole, do której chodzą główni bohaterowie tejże serii (Shinji Ikari, Asuka Langley Soryu oraz Rei Ayanami), pojawia się nowa uczennica. Jej imię brzmi Mana Kirishima, i dość szybko zaprzyjaźnia się z młodym Ikarim. O ile Rei zbytnio sobie nie zawraca głowy obecnością nowej osoby w klasie, to Asuka zaczyna nabierać podejrzeń, że ów dziewczyna jest szpiegiem, który chce wykraść informacje na temat NERV oraz robotów typu EVA.

Rozgrywka w Girlfriend of Steel polega na zwiedzaniu znanych lokacji z anime oraz na rozmowach, dzięki których poznajemy bohaterów tejże produkcji (szczególnie Manę). W pewnym momencie gry pojawia się wybór postaci, na której ma się skupić zakończenie tej historii. Do wyboru są następujące osoby - Mana Kirishima, Asuka Langley Soryu oraz Ryoji Kaji. W wersji na PlayStation 2 poza trzema głównymi epilogami jest jeszcze jedno dodatkowe.

Oprawa audio-wizualna jak na grę typu visual-novel jest na całkiem wysokim poziomie. Statyczne obrazy przedstawiające postacie oraz tła bazujące na kresce z anime miło rzucają się w oczy, a muzyka idealnie wpasowuje się w klimat produkcji. Gra nigdy nie opuściła granic Japonii, ale doczekała się wielu tłumaczeń fanowskich. W 2005 roku pojawiła się kontynuacja, zatytułowana Neon Genesis Evangelion: Girlfriend of Steel 2.