Mobile Suit Gundam: Cross Dimension 0079

Mobile Suit Gundam: Cross Dimension 0079

6,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Premiery
Świat:
10.02.1995
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Premiery
Świat:
10.02.1995

Mobile Suit Gundam: Cross Dimension 0079 - opis gry

Mobile Suit Gundam: Cross Dimension 0079 jest taktyczną grą RPG opartą o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została wydana w 1995 r. na konsolę Super Nintendo Entertainment System, a zarówno za developing, jak i dystrybucję na terenie Japonii odpowiadała firma Bandai.

Oś fabularna kampanii podzielona jest na dwa następujące po sobie scenariusze. Pierwszy z nich śledzi losy Amuro Raya, pilota pierwszego modelu Gundama, podczas serii misji streszczających wydarzenia i bitwy pierwszej serii telewizyjnej (od aktywacji mecha na Side 7 po finałową walkę z Zeongiem na A Baoa Qu). Drugi scenariusz nie bazuje na żadnej animacji, a przedstawia kulisy walki między federacyjną Jednostką Transportową Albatross i zeońskim Wolf Gar Team, kiedy ten drugi próbuje najechać bazę zaopatrzeniową na pustyni Gobi. Głównymi bohaterami są tutaj Bork Cry - pilot Gundama Pixie o numerze RX78-XX, Henry Boone - lider Wolf Gar Tem w MS-08TX Efreet oraz Noct Gaddish - kapitan personelu bazy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Walka prowadzona jest na modłę strategicznych RPG, gdzie gracz zużywa punkty Action Points (AP) celem przemieszczania się po mapie oraz ustawiania się frontem do atakującego go przeciwnika. Pomimo możliwości dowodzenia nawet trzema Mobile Suitami (Gundam, Guncannon oraz Guntank) w każdej turze kontrolować możemy tylko jedną z naszych jednostek, a zamiast oddzielnego HP dla każdej z nich, nasz potencjał bojowy zobrazowany jest ogólnym paskiem AP na dole ekranu - jeżeli spadnie do zera wskutek długiego manewrowania lub otrzymanych obrażeń, misja zakończy się niepowodzeniem. Podczas każdej tury możemy wykonać jeden ruch (Move), użyć przedmiotu odnawiającego amunicję lub energię (Item), zaatakować wręcz (Close) lub na dystans (A-Gun dla broni specjalnych i B-Gun dla domyślnego Vulcana), a także przyzwać raz na walkę wsparcie lotnicze (member). W dowolnym momencie jest także dostępna opcja Lose pozwalająca natychmiastowo zakończyć misję i rozpocząć ją od początku, jeżeli coś pójdzie nie tak.

Za pokonane siły wroga otrzymujemy doświadczenie, dzięki któremu zdobywamy kolejne poziomy, a wraz z nimi pulę Prime Points. Zaraz po awansie lub przed rozpoczęciem misji możemy rozdysponować je na podniesienie kilku współczynników charakteryzujących Gundama: siłę ataków fizycznych i obronę przed nimi, siłę ataku na dystans i obronę przed ostrzałem, ataki specjalne i obronę przed nimi, zasięg poruszania się oraz maksymalną liczbę slotów na przedmioty odnawiające. Nowe ataki specjalne wykonujemy, wklepując przed animacją cięcia wybrane kombinacje kierunków - jeżeli będziemy nimi trafiać sukcesywnie, ich postęp osiągnie 100%, dzięki czemu możliwe będzie wybieranie ich z listy dostępnych ataków, bez konieczności wprowadzania kombinacji. Co ważne, nawet w obliczu przegranej misji zachowujemy zdobyte doświadczenie i punkty Prime, w razie niepowodzenia możemy więc próbować do skutku.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper