System Shock Remake

System Shock (Remake)

7,7
3 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 -
XSX|S -
PC 7.7
PS4 -
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Night Dive Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP,   RPG
Premiery
Świat:
30.05.2023
Europa:
30.05.2023
Producent:
Night Dive Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP,   RPG
Premiery
Świat:
30.05.2023
Europa:
30.05.2023

System Shock (Remake) - opis gry

System Shock (remake) to gra action-adventure z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Nightdive Studios i wydana przez Prime Matter. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach.

Fabuła - System Shock Remake

Dalsza część tekstu pod wideo

Fabuła odświeżonej wersji System Shock nie uległa zmianom. Wydarzenia przedstawione w System Shock toczą się w 2072 roku. Gra pozwala nam się wcielić w bezimiennego hakera, który zostaje zatrzymany za włam do systemu TriOptimum Corporation. Od prezesa tej firmy dostaje jednak ciekawą propozycję. W zamian za wycofanie zarzutów i wszczepienie cennego implantu do systemu nerwowego musi on zhackować SHODAN, sztuczną inteligencję sprawującą kontrolę nad Citadel Station.

Zadanie przebiega pomyślnie, haker poddaje się operacji. Mija pół roku, które główny bohater spędza w śpiączce. W międzyczasie wiele się zmienia. SHODAN doprowadza do buntu maszyn, część załogi zabijając od razu, a część przekształcając w cyborgi i mutantów. Gorzej, że nie zamierza na tym poprzestawać. Wykorzystując zainstalowane na stacji lasery chce również wytrzebić życie na Ziemi. Haker, który przez przypadek znalazł się w oku cyklonu, jest w tej sytuacji jedyną nadzieją dla ludzkości.

Rozgrywka - System Shock Remake

Główne założenia rozgrywki w remake’u System Shock również nie uległy zmianom. Produkcja Nightdive Studios to gra action-adventure, w której nie brakuje strzelania, rozwiązywania zagadek i elementów RPG. Jeśli chodzi o to pierwsze, nasz podopieczny ma do dyspozycji różne rodzaje broni - takie korzystające z amunicji, takie używające energii elektrycznej itd. Dobór uzbrojenia ma kluczowe znaczenie. Napotykani podczas przemierzania rozległej stacji przeciwnicy wymagają często przedsięwzięcia odpowiednich środków. Co innego działa na żywe organizmy, a co innego na maszyny.

Nasza postać może robić użytek z także z wielu innych przedmiotów. Wymienić w tym kontekście można specjalne ‘łatki’ dające kilka różnych efektów po nałożeniu oraz funkcje wspomnianego na wstępie implantu, które pozwalają zainstalować urządzenia wpływające na zdolności hakera (np. zwiększające jego szybkość). W tym pierwszym przypadku mamy możliwość uleczenia ran, zwiększenia siły (efektem ubocznym są wówczas halucynacje) oraz pozbycia się zatruć.

Od czasu do czasu haker może odwiedzać cyberprzestrzeń, skąd może np. otworzyć dostęp do niedostępnych normalnie lokacji lub pozyskać przydatne informacje. Tu warto wspomnieć, że gra nie opowiada historii za pomocą cutscenek. Jeśli chcemy poznać tło wydarzeń, musimy czytać przychodzące do nas maile, znaleźne dzienniki itd.

Nowości - System Shock Remake

Remake System Shock oferuje uwspółcześnioną oprawę graficznę oraz szereg innych zmian: usprawnienia rozgrywki (w dziedzinach takich jak skradanie czy walka), więcej elementów RPG (w tym możliwość konwersowania i wyboru opcji dialogowych), nowy graficzny interfejs, poprawione sterowanie, nowe rodzaje przeciwników, nowy system hackowania czy patent umożliwiający pozbawianie przeciwników kończyn.

Wideo - System Shock (Remake)

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper