Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
615V

Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam

Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Namco Bandai Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.11.2008
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina, Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 7

Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam jest kolejną wersją automatowej serii bijatyk Gundam Vs. W japońskich salonach gier pojawiła się w 2008 r. za sprawą Capcomu i Namco Bandai Games, a jeszcze w tym samym roku wydana została wersja na konsolę PlayStation Portable.

Galeria - Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam
  • Mobile Suit Gundam: Gundam Vs. Gundam

W odróżnieniu od innych odsłon serii (zarówno poprzednich, jak i kolejnych), akcja Gundam Vs. Gundam nie jest umiejscowiona w znanych z seriali anime linii czasowych Universal Century ani Cosmic Era. Zamiast tego przeniesieni zostajemy do realnego świata w roku 2030, w którym marka Gundam Vs. doczekała się niezliczonej liczby wydań. Głównym zagrożeniem staje się tutaj Dark Gundam (Devil Gundam w japońskiej wersji), który wnika w układy scalone automatów i spaja ze sobą światy i bohaterów poszczególnych gier z serii. Aby odwrócić ten efekt, piloci Gundamów muszą połączyć siły w walce z Dark Gundamem.

Głównym założeniem gry są drużynowe walki w konfiguracji maksymalnie 4vs4, gdzie liczbę i klasę graczy ogranicza wskaźnik surowców. Każda z drużyn ma do rozdysponowania 6.000 punktów surowców, na podstawie których dobrać może na czas walki jednego Mobile Suita o koszcie 1.000, 2.000 lub 3.000 punktów. Walka trwa do momentu, w którym jednej z drużyn nie uda się wyzerować licznika przeciwnikom. Jeżeli jeden z wybranych robotów jest wyraźnie silniejszy, na skutek tzw. Cost-overu jego utrata będzie dla drużyny odpowiednio dotkliwsza.

Każdy z grywalnych Mobile Suitów, poza podstawowym wachlarzem ruchów i bronią zapasową, ma do dyspozycji także jednostkę wspomagającą, która raz aktywowana, będzie aktywnie atakować aktualny cel, a w niektórych przypadkach także służyć za tarczę blokującą ataki. W odróżnieniu jednak od broni zapasowych, nie można aktywować ich ponownie aż do jednokrotnego nokautu postaci. Roboty z każdej serii posiadają też potężne ataki zwane G-Crossovers, wzorowane na jednym z wydarzeń z serii anime (np. eksplozja Destroy Gundama albo Colony Drop). Ostatnią nowością są alternatywne bronie oraz wersje Mobile Suitów - za pomocą odpowiednich kombinacji przycisków każda postać potrafi zmieniać dostępne rodzaje używanej broni (np. z laserowego karabinka na laserowy miecz), a niektóre z nich także wersje swoich maszyn (np. Gundam Mark II zmienia się w Super Gundama, a Strike Gundam zamiennie korzysta z zestawów Aile, Sword i Launcher).

W grze pojawiają się jednostki ze wszystkich serii anime i OVA uniwersum Mobile Suit Gundam do serii 00 włącznie, z wyjątkiem tych występujących w filmie kinowym Endless Waltz.


Opis opracował: Daaku

Podobne gry