Street Fighter Alpha 2

Street Fighter Alpha 2

8,1
18 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.3
PSone 8.0
VC -
SAT 8.0
SNES 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
11 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
11.1996
Europa:
19.12.1996
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
11 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
11.1996
Europa:
19.12.1996

Street Fighter Alpha 2 - opis gry

Street Fighter Alpha 2 jest dwuwymiarową bijatyką stworzoną oraz wydaną przez Capcom w 1996 roku na PlayStation, Saturna oraz SNESa. Dwa lata później pojawiła się wersja na komputery klasy PC. Oryginalna automatowa wersja gry ujrzała światło dzienne w 1996 roku. W latach 2009-2014 trafiła do dystrybucji cyfrowej w ramach usług Playstation Network, Wii Virtual Console oraz WiiU Virtual Console. Jest to sequel i jednocześnie fabularny reboot wydanej rok wcześniej Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams.

Akcja gry podobnie jak w części pierwszej ma miejsce przed wydarzeniami ze Street Fighter 2. 13 postaci dostępnych w poprzedniej części ponownie melduje się na placu boju. Są to: Ryu, Ken, Sagat, Chun-Li, Bison, Akuma, Birdie, Rose, Charlie, Adon, Dan, Guy, Sodom. W tej odsłonie dochodzi pięciu debiutantów: Rolento, Gen, Sakura, Dhalsim i Zangief. Rolento to kolejna po Guyu i Sodomie postać z chodzonej bijatyki Final Fight. Gen (podobnie jak Adon i Birdie) po raz pierwszy pojawił się w pierwszej części SF jako postać niegrywalna. Dhalsim i Zangief to dwójka znana wcześniej z Street Fighter 2 i jej kolejnych odsłon. Prócz tego, wszystkie konsolowe wersje gry dają możliwość gry klasyczną wersją Chun-Li (ze SF2) oraz drugą wersją Akumy, zwaną Shin Akuma. Dodatkowo port na Segę Saturn daje możliwość wcielenia się Evil Ryu oraz klasyczne wersje Dhalisma i Zangiefa (również ze SF2).

Dalsza część tekstu pod wideo

Największą nowinką w sysytemie walki jest Custom Combo. Jeśli kierowana przez nas postać naładuje co najmniej jeden poziom paska Super Combo (z trzech dostępnych), poprzez wciśnięcie dwóch przycisków odpowiedzialnych za uderzenia nogą lub ręką, może wyprowadzić Custom Combo. W tej (ograniczonej czasowo) formie ataku postać staje się szybsza, podobnie jak wyprowadzane przez nią ciosy (zwykłe oraz specjalne), co daje możliwość łączenia ich w kombosy, niemożliwe do wykonania w trakcie standardowej gry. Szlifu doczekał się też Alpha Counter, dając możliwość kontrowania ataków oponenta na dwa sposoby.

Wszystkie dostępne wersje gry zawierają tryby Arcade, Versus oraz Training. Tylko wersja na Segę Saturn zawiera tryby Survival oraz Gallery. Gra ukazała się także na PlayStation 2 w 2006 roku jako część komplikacji Street Fighter Alpha Anthology. Opisywany tytuł doczekał się też usprawnionej wersji o podtytule Gold/Prime/Dash ( w zależności od regionu), która poza automatami pojawiła się jako część składanki Street Fighter Collection na PlayStation oraz Saturna. Największą nowością w porównaniu z wersją pierwotną jest możliwość gry jako Cammy.

Wideo - Street Fighter Alpha 2

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper