SKLEP
Wolfchild
558V

Wolfchild

Wolfchild
  • Producent: Core Design
  • Wydawca: Core Design
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 1992
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa, Strzelanina, Przygodowa, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12

Wolfchild jest grą przygodowo-zręcznościową z elementami akcji wydaną na komputery: Amiga, Atari ST oraz konsole: Sega CD, Sega Genesis, Sega Game Gear, Sega Master System, SNES. Grę stworzyło studio Core Design, a wydało Core/JVG/Virgin w 1992 roku.

Saul Morrow jest młodym człowiekiem, który posiada "coś" ekstra w swoich genach. Jego ojciec - dr Kal Morrow jest świetnym naukowcem, którego celem jest stworzenie armii super-żołnierzy. Jego eksperyment polega na łączeniu ludzkich genów z genami wybranych zwierząt. W ramach projektu Wolfchild, doktorowi udało się już dopracować eksperyment do perfekcji. Niestety jego prace były obserwowane przez złą organizację terrorystyczną CHIMERA. Karl Draxx - szef złej organizacji - nakazał porwać doktora i zabić jego żonę oraz młodszego syna.

Saul po powrocie do domu z rejsu zobaczył martwą matkę i brata. Rozwścieczony syn doktora postanowił pomścić śmierć swoich bliskich i wyruszył na ratunek swojego ojca. Zanim wyruszył w stronę CHIMERY skorzystał z kapsuły ojca, gdzie dokonywano transformacji. Eksperyment się powiódł i po wyjściu z kapsuły Saul stał się człowiekiem-wilkiem (Wolfchild). Syn doktora ma postawione cele podczas przygody. Zniszczyć całą organizację wraz z dowódcą i uratować ojca.

Gracz rozpoczyna przygodę jako człowiek, którego jedyną bronią są pięści. Aby zamienić się w wilkołaka trzeba zbierać regenerację energii. Po uzyskaniu odpowiedniego poziomu Saul dokonuje transformacji, dzięki czemu staje się silniejszy i posiada broń dalekiego rażenia. Podstawowa broń posiada nielimitowaną amunicję i jest najsłabsza. Podczas przechodzenia kolejnych etapów gry należy niszczyć różne skrzynie, aby uzyskać lepszą broń, która posiada większą siłę rażenia kosztem limitowanej amunicji.

Człowiek-wilk nie jest stworem nieśmiertelnym, więc trzeba uważać na jego poziom energii. Gdy gracz podczas gry straci jej odpowiednią ilość, Saul zamienia się ponownie w człowieka. Aby wrócić z powrotem do silniejszej postaci, należy uzupełnić energię do odpowiedniej wartości.

W grze znajduje się wiele ukrytych miejsc, gdzie można znaleźć dodatkową amunicję, broń oraz dodatkowe punkty energii. Wrogowie podczas gry są różnej kategorii. Gracz musi przejść przez hordę żołnierzy CHIMERA, stoczy walkę z różnego rodzaju robactwem, a każde zakończenie poziomu kończy się walką z bossem.

Podczas gry wrogowie nie są jedyną udręką dla Saula. Należy również uważać na pułapki, które są rozmieszczone na poziomach. Z ziemi wyskakują różne robactwa, trzeba uważać na eksplodujące rośliny, w podziemiach znajdują się piły tarczowe umieszczone na podłodze i suficie przez co gracz musi wykazać się zręcznością.

Gra do łatwych nie należy. W grze rozmieszczone są checkpointy, ale należy pamiętać, że Saul ma ograniczoną liczbę żyć. Pierwsze poziomy są łatwe. Im dalej, tym gra jest bardziej wymagająca. Grafika jest przyjemna dla oka. Efektowna jest animacja Saula podczas przemiany w wilkołaka. W tle leci muzyczka oddająca całości odpowiedni klimat. Gracz podczas przemiany usłyszy bohatera, który wyje do księżyca. Sterowanie jest proste, ale wymaga precyzji, gdyż każdy zły ruch kończy się śmiercią.

Miesięcznik PSX Extreme