Mega Man X6
1044V

Mega Man X6

Mega Man X6
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Capcom
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 29.11.2001
  • Europa: 08.02.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Mega Man X6 jest szóstą odsłoną serii Mega Man X. Zarówno developerem, jak i wydawcą był Capcom, a platformą docelową - PlayStation z późniejszym portem na PC. Powstała ona w niecały rok po premierze poprzedniej części.

Akcja gry rozgrywa się w trzy tygodnie po zakończeniu X5 - kosmiczna kolonia spadła na powierzchnię Ziemi, powodując olbrzymie zniszczenia i miliony ofiar. X cały ten czas spędza, poszukując swojego zaginionego w tąpnięciu kompana Zero. W międzyczasie jego grupa Maverick Hunters otrzymuje coraz więcej doniesień o tajemniczym, wyglądającym jak Zero reploidzie o kryptonimie "Nigthmare", zmieniającym każdego napotkanego robota w mavericka. Aby dowiedzieć się więcej o nowym zagrożeniu, X nawiązuje współpracę z naukowcem Isocem i jego ochroniarzem, High Maxem.

Po raz pierwszy od czasów X4, grę rozpoczynamy jako X i tylko nad nim sprawujemy kontrolę. W zależności od tego, w jakiej kolejności przechodzić będziemy kolejne plansze i czy uda nam się znaleźć w nich specjalne "bramy" do ukrytych sekcji, możliwe jest odblokowanie postaci Zero do wyboru w kolejnych poziomach. Do tego czasu X, poza strzelaniem ze swojego X-Bustera, może wykonywać drugi rodzaj ataku będący cięciem za pomocą Z-Saber.

Rozwinięto nieco znany z poprzedniej odsłony mechanizm Nightmare Virus. Podczas kolejnych misji X napotykać będzie cywili wymagających ratunku, do których musi dotrzeć, zanim dostaną się pod wpływ wirusa. W razie sukcesu odwdzięczą się nam oni dodatkowymi częściami, które w bazie wypadowej możemy zakładać na naszą postać. Ile naraz może zostać wyekwipowanych zależy od naszej średniej rangi, otrzymywanej za efektywną grę.

Mega Man X6 doczekało się dużej fali krytyki ze strony fanów przede wszystkim za nieprzemyślany level design, nie tylko niepotrzebnie utrudniający rozgrywkę ale też w niektórych miejscach jednoznacznie uniemożliwiający dalszy postęp w grze. Niezadowolony z formuły tytułu był także odsunięty od projektu twórca serii, Keiji Inafune, który wątek Zero chciał kontynuować dopiero przy okazji oddzielnej marki, Mega Man Zero.


Opis opracował: Daaku

Podobne gry