SKLEP
Baldur’s Gate II: Shadows of Amn
1425V

Baldur’s Gate II: Shadows of Amn

Baldur’s Gate II: Shadows of Amn
  • Producent: BioWare
  • Wydawca: Interplay Entertainment
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 24.09.2000
  • Europa: 29.09.2000
  • Polska: 01.12.2000
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Baldur’s Gate II: Shadows of Amn to gra RPG wyprodukowana przez kanadyjskie studio BioWare i wydana przez Interplay Entertainment na komputerach osobistych z systemem Windows i Mac. Systemowo produkcja BioWare bazowała na zasadach przedstawionych w drugiej edycji Advanced Dungeons & Dragons.

Akcja gry toczy się w krainach Forgotten Realms niedługo po zakończeniu części pierwszej. Główny bohater (może to być postać zaimportowana z ‘jedynki’) oraz jego towarzysze podróży, tj. Imoen, Minsc i Jaheira zostają porwani i uwięzieni przez maga Jona Irenicusa. Ten przeprowadza na nich eksperymenty w podziemnym kompleksie, ale po pewnym czasie, w trakcie jego nieobecności, bohaterom udaje się zbiec. W efekcie trafiają do miasta Athkatla, w którym pechowo spotykają swojego oprawcę. Dochodzi do walki, lecz zostaje ona przerwana przez czarnoksiężników, którzy aresztują Irenicusa i Imoena ze niezgodne z prawem używanie magii. W tej chwili na dobre rozpoczyna się nasza przygoda - przystając do jednej z grup usiłujemy wyciągnąć kompana z więzienia.

Pod względem rozgrywki produkcja mocno przypomina poprzednie części. Podczas eksploracji świata gry możemy zorganizować drużynę liczącą maksymalnie sześć postaci, prowadzić konwersacje z napotykanymi NPC-ami (przy użyciu różnych opcji dialogowych) oraz staczać pojedynki w czasie rzeczywistym (walki można jednak zatrzymać by wybrać pożądane techniki). Eksploracja pomiędzy lokacjami na mapie świata odbywa się poprzez wybór miejsca, w które chcemy się udać. Mimo to warto podkreślić, iż świat Baldur’s Gate 2 nie jest mniejszy niż w pierwowzorze.

Względem pierwowzoru dodano trzy zupełnie nowe klasy oraz liczne nowe rodzaje broni. Profesje z czasem ewoluują, podobnie jak w bronie. W tym drugim przypadku do ich ulepszania używamy gwiazdek przyznawanych podopiecznym co kilka poziomów.

W trakcie przygody możemy napotkać w sumie szesnaście dających się zwerbować postaci. Każda posiada inne motywacje, czasami przeciwstawne, dlatego nie możemy włączyć do drużyny wszystkich za jednym podejściem. Liczba fabularnych eventów wyraźnie wzrosła względem ‘jedynki’, a twórcy umożliwi nawet romansowanie z niektórymi towarzyszami (/towarzyszkami) podróży.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme