Bloodstained: Ritual of the Night

Bloodstained: Ritual of the Night

7,6
37 oceny

Ocena wg platformy:

NS 8.0
PC 7.3
PS4 7.8
XONE 7.8
Wii U -
STADIA -
PS Vita -
Mobile -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
ArtPlay
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
18.06.2019
Europa:
18.06.2019
Polska:
18.06.2019
Producent:
ArtPlay
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
18.06.2019
Europa:
18.06.2019
Polska:
18.06.2019

Recenzja redakcji

Bloodstained: Ritual of the Night – recenzja gry.  Czarna jak noc słodka jak grzech.
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

8.5
Bloodstained: Ritual of the Night – recenzja gry. Czarna jak noc słodka jak grzech.
NS PC PS4 XONE

Bloodstained: Ritual of the Night - opis gry

Bloodstained: Ritual of the Night to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana przez studio ArtPlay i wydana przez 505 Games. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Jego produkcja została sfinansowana na serwisie Kickstarter.

Twórcą Bloodstained jest Koji Igarashi, który w przeszłości odpowiadał m.in. za Castlevania: Symphony of the Night. Akcja rozgrywa się na początku XIX wieku, a historia skupia się na postaci Miriam, sieroty, którą przygarnęłą gildia alchemików. Ci nie zrobili tego jednak z dobrego serca. Nad Miriam przeprowadzano bowiem eksperymenty z kryształami. Stała się ona przez to tzw. Shardbinderem - posiadła wielką moc, ale jej ciało ulega stopniowej krystalizacji. Koniec transformacji będzie dla niej równoznaczny z utratą człowieczeństwa. Z tą trudną sytuacją bohaterka radzi sobie dzięki wsparciu Gebela, innego Shardbindera, oraz Johannesa, studenta alchemii zdolnego spowolnić proces krystalizacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wszystko nabiera tempa, gdy gildia postanawia wstrząsnąć ludźmi, którzy w dobie rewolucji przemysłowej koncentrują się na pomnażaniu bogactw, zapominając o sferze ducha. Korzystając ze zdolności Shardbinderów, przyzywają demony z zaświatów. Plan zakłada wywołanie strachu i sprowadzenie zlęknionych owieczek na właściwą drogę, ale okoliczności się komplikują. Wszystko kończy się bowiem destrukcją na ogromną skalę. 

Dziesięć lat po tym wydarzeniu Miriam wybudza się z nienaturalnej śpiączki, na którą zapadła przed incydentem. Demony nie zniknęły, tylko pałętają się po świecie, a jakby tego było mało, dowodzi nimi Gebel.

Bloodstained pod względem rozgrywki żywo przypomina wspomniane Symphony of the Night. Gra była zresztą promowana jako duchowy następca tego klasyka z czasów PS1. W trakcie zmagań wchodzimy w buty wspomnianej Miriam, która przemierza zamek Gebela. Struktura tej lokacji przypomina lokacje z serii Metroid, gdzie istnieje wiele dróg, które odblokowujemy po zdobyciu stosownej umiejętności.

W grze zaimplementowano elementy RPG pozwalające stopniowo rozwijać zdolności bohaterki. Oprócz tego w produkcji ArtPlay dodano też crafting. Pokonane potwory pozostawiają po sobie różnego rodzaju przedmioty pozwalające tworzyć i usprawniać sprzęt. Co więcej, nasza podopieczna może też absorbować zdolności nieprzyjaciół. Twórcy oddali do naszej dyspozycji wiele rodzajów broni i ok. 100 zdolności związanych z magicznymi kryształami.  

Po premierze Bloodstained doczekało się 13 darmowych DLC oferujących m.in. nowe tryby, jak sieciowy i lokalny co-op, Boss Rush, Roguelike, Versus czy Chaos. 

Wideo - Bloodstained: Ritual of the Night

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper