SKLEP
Rascal
545V

Rascal

Rascal
  • Premiery
  • Świat: Marzec 1998
  • Europa: Marzec 1998
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1

Rascal to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana przez studio Traveller’s Tales i wydana przez Psygnosis. Tytuł ukazał się tylko na PlayStation, a jego głównego bohatera zaprojektowała firma Jim Henson’s Creature Shop.

Tytułowy “urwis” to tutejszy główny bohater, Callum Clockwise. Jego ojciec jest cenionym naukowcem, któremu udaje się stworzyć wehikuł czasu. Niestety, przed postawieniem kropki nad i (tj. naniesieniem ostatnich poprawek) zjawia się antagonista, niejaki Chronon, który porywa wynalazcę. W tej sytuacji Callum wyrusza by go uratować odwiedzając po drodze różne epoki historyczne.

 

W trakcie zmagań odwiedzimy łącznie pięć światów. Jest to średniowieczny zamek, ruiny azteckie, Atlantyda, statek piracki i miasto rodem z amerykańskiego Dzikiego Zachodu. Każdy z tych światów składa się z trzech poziomów. Twórcy zastosowali tu ciekawy patent, który sprawia, że poszczególne miejscówki odwiedzamy w innych erach. Dla przykładu średniowieczny zamek na pierwszej planszy jest… średniowiecznym zamkiem, ale na drugiej mamy już do czynienia z muzeum. Trzecia plansza to z kolei pojedynek z bossem, którym za każdym razem jest Chronon.

 

Rascal jest z gatunku tych platformówek, które stawiają większy nacisk na zbieractwo i eksplorację, niż na unikanie przeszkód. Zadaniem głównego bohatera na większości plansz jest znalezienie części klepsydry. Jeśli zbierze je wszystkie, pojawi się portal prowadzący do kolejnego wyzwania. Owe części są poukrywane dość dobrze dzięki czemu trochę się napocimy. Mogą je mieć przy sobie konkretni przeciwnicy, albo bywają dobrze ukryte w trudno dostępnych pomieszczeniach. Jeśli o ten pierwszy przypadek, nasz podopieczny musi takiego kogoś oczywiście pokonać. Pomocą służy w takich sytuacjach Callumowi jego pistolet na wodę.

Podobne gry